نسخه چاپی

عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس :

فعال شدن كارچاق كن‌ها برای سهم خواهی بیشتر از روحانی

عکس خبري -فعال شدن کارچاق کن‌ها براي سهم خواهي بيشتر از روحاني

رهبر انقلاب فرمودند در فتنه 88 كشور را به لبه پرتگاه بردند. ما عرض میكنیم كه لبه پرتگاه كنارش استخر آب گرم نیست بلكه دره و سقوط و نابودی است و كسانی كه زیباترین فعل سیاسی دهه اخیر را یعنی انتخابات 40 میلیونی را به كام مردم تلخ كردند خیانت بزرگی كردند و همان ها استعداد انجام خیانت های مكرر را دارند. این بحث یك بحث جدی است یعنی كسانی كه در فتنه 88 حضور داشتند بواسطه استعدادی كه در خیانت دارند نباید در راس قرار بگیرند.

به گزارش نما به نقل از 598؛ با نزدیک شدن به روز تحلیف رئیس جمهور منتخب و موعد معرفی کابینه دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی شاهد تشدید گمانه زنی ها و انتشار اخباری مبنی بر نهایی شدن گزینه هاب کابینه حسن روحانی هستیم که بعضاً افراد معرفی شده در مصاحبه با خبرگزاری های مختلف با تایید حضورشان در کابینه دولت یازدهم به بیان برنامه ها و نظرات خود در حوزه های مختلف پرداخته اند.

در این رابطه اخباری مبنی بر حضور برخی از شخصیت های سیاسی و امنیتی که از سوابق مناسبی برخوردار نبوده و بعضا در فتنه 88 نقش آفرین بوده اند در بین گزینه های پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی برای تصدی برخی از وزارت خانه ها به مجلس شورای اسلامی دیده می شود.

به همین منظور خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در گفتگوی کوتاهی با بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس به بررسی این موضوع پرداخته است که ایشان اظهار داشتند: هفته گذشته بنده بیانیه فراکسیون اصولگرایان مجلس را در صحن علنی قرائت کردم که در این بیانیه به 6 موضوع پرداخته شده بود که تقاضای عموم مردم هم همین است که انشاءالله با کمک مجلس و بقیه دستگاه ها مشکلات کشور توسط دولتی که وسط میدان است مرتفع شود.

بهرام بیرانوند افزود: مباحثی که مطرح شده بود سلامت مالی بود سلامت اخلاقی بود سلامت سیاسی بود طهارت مالی بسیار جدی بود عدم همراهی با فتنه گران و فتنه گر فتنه 88 بود بحث اعتقاد عملی و التزام به سیره عملی حضرت امام بود داشتن تخصص و تعهدنامه بود و تقریبا در بیانیه این مطالب بیان شده بود که شرایط عمومی مدنظر همه مردم ما برای سپردن یک منصب به کسی است که میخواهد وزیر شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم گفت: در مورد وضعیت کابینه اطلاعات خاصی ندارم و فعلا همین اخبار مطرح است که بیان شد و اگر هم مطالبی بیان میشود گمانه زنی است و اطلاع دقیقی هنوز در دسترس نیست و احتمالا آقای روحانی روز یکشنبه کابینه را به مجلس معرفی خواهد کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان نمود: ما نمایندگان مجلس مجموعه کشور را یک جبهه بزرگی در نظر میگیریم که هر کسی در بخشی از این جبهه در حال انجام کار خودش در جهت اهداف بلند انقلاب اسلامی است. رئیس جمهور منتخب هم بخشی از این جبهه را بر عهده گرفته اند و با توجه به کارشناسی مدنظر خودشان وزراء مدنظر خود را انتخاب می کنند. مجلس هم به تبعیت از مقام معظم رهبری با رویکرد تعاملی برای هرچه زودتر فعال شدن دولت با قضیه برخورد خواهد کرد.

وی افزود: قطعا اینگونه است که دولت کارشناسی خودش را بر عهده دارد و مجلس هم کارشناسی خاص خودش را دارد و بر اساس قانون وظایف هر کدام هم مشخص است یعنی رئیس دولت وزراء خودش را انتخاب میکند و مجلس هم با توجه به شرایط و با توجه به سوابق و با توجه به کار بزرگ و طرازی که قرار است وزیر در آن وارد عمل شود نظرش را در برگه های رای اعمال خواهد کرد، این دقیقا سازوکاری است که در جمهوری اسلامی برای معرفی وزراء و دادن رای اعتماد به آنان جهت شروع کار اعمال می شود. این فضایی که وجود دارد به نظرم یک فضای تعاملی و مثبت است.

بیرانوند اظهار داشت: در این وسط یک عده که بنده معتقدم باید اسمشان را کار چاق کن گذاشت وجود دارند که فقط حرف خودشان را می زنند در حالی که ما معتقدیم این ها افراطی هستند به بهانه اینکه کمیسیون های اصولگرایی ممکن است چیزی بگویند براین اساس به دنبال سهم خواهی بیشتری از رئیس جمهور هستند یعنی سهم بیشتری از کابینه را به نفع خود رقم بزنند که توصیه ما به رئیس جمهور منتخب این است که ایشان بدانند فراکسیون بحث مهم و جدیشان در خط قرمز حضور افراد در فتنه 88 بود و در مورد ما بقی قضایا اصولی را گفتند که مورد توافق همه است و عدم حضور شخصیت های سیاسی در فتنه 88 هم مدنظر همه مردم ماست و به نظر می آید که رئیس جمهور محترم این نکته را در انتخاب وزراء لحاظ کنند تا عده نتوانند فضا را شلوغ نمایند و موفق به سهم خواهی از دولت شوند .

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم گفت: ما معتقدیم چون رئیس جمهور پاسخگوست در نتیجه باید با گفتن اصول و معیار مسیر را مشخص کرد ولی دست رئیس جمهور را برای انتخاب وزراء باز کرد چون ایشان هست که باید فردا در برابر خداوند متعال و ملت پاسخگو باشند. این نکاتی که بنده عرض کردم مدنظر افراد افراطی است که به دنبال سهم خواهی بیشتر از دولت هستند و کاری هم ندارند که بعد از آن چه بر سر دولت آقای روحانی خواهد آمد و اگر ایشان مراعات این موضوع را بنمایند ممنون می شویم.

ایشان بیان داشتند: رهبر انقلاب فرمودند در فتنه 88 کشور را به لبه پرتگاه بردند. ما عرض میکنیم که لبه پرتگاه کنارش استخر آب گرم نیست بلکه دره و سقوط و نابودی است و کسانی که زیباترین فعل سیاسی دهه اخیر را یعنی انتخابات 40 میلیونی را به کام مردم تلخ کردند خیانت بزرگی کردند و همان ها استعداد انجام خیانت های مکرر را دارند.

بهرام بیرانوند تصریح نمود: ما معتقدیم کسانی که زیباترین فعل سیاسی را در کف خیابان به تلخی تبدیل کردند اگر دشمن تشری بزند تا پستوهای خانه هایشان خواهند گریخت و ملت را به ثمن بخص خواهند فروخت. این بحث یک بحث جدی است یعنی کسانی که در فتنه 88 حضور داشتند بواسطه استعدادی که در خیانت دارند نباید در راس قرار بگیرند.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...