نسخه چاپی

مخدرهای شایع میان زنان

سن اعتیاد در زنان، میزان تحصیلات زنان معتاد، تزریقی بودن 3 درصد معتادان زن و نارضایتی 86 درصد این افراد از زندگی مهمترین بخش های گفتگو با مدیركل تحقیقات و آموزش ستادمبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش نما به نقل از مهر، اگرچه در سالهای اخیر شاهد اقدامات خوب در حوزه پیشگیری از اعتیاد هستیم اما براساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر باید وضعیت اعتیاد در زنان جدی گرفته شود. قشری که 62 درصد معتادانش متاهلند و 86 درصد آنها از زندگی ناراضی هستند. به منظور بررسی وضعیت اعتیاد در میان زنان گفتگویی را با مدیرکل تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌ایم که در زیر می خوانید.

در حال حاضر میزان شیوع مواد مخدر در زنان به ویژه زنان مطلقه چگونه است؟
سیستم هوشمند و دینامیک مواد مخدر و روان‏گردان‏ها همواره به منظور جذب مشتریان متفاوت، تلاش شبانه‏ روزی می کند. از جمله افراد سوء مصرف کننده مواد، زنان بوده که براساس آخرین طرح شیوع شناسی مصرف مواد مخدر در سطح کشور، 9 درصد جنسیت گروه مصرف کننده به زنان اختصاص داشته است که 62 درصد آنان متاهل، 35 درصد مجرد و 3 درصد مطلقه یا متارکه کرده اند. لذا تصور اکثر افراد جامعه در مورد اعتیاد که آن را پدیده ای مردانه تلقی می کند، باید اصلاح شود. نکته قابل تامل اینکه 86 درصد از زنان مصرف کننده جمعیت نمونه تحقیق شیوع‏ شناسی ملی اعلام کرده انداز زندگی خود بعضاً ناراضی هستند.

نوع مواد مصرفی زنان چیست؟
براساس نتایج تحقیق یاد شده نوع مواد مصرفی در زنان به ترتیب عبارت است از تریاک- شیشه و کراک (هروئین فشرده) ضمن آنکه 3 درصد آنان از روش تزریقی استفاده می کنند.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...