نسخه چاپی

استاندارد: دستمال كاغذی فله‌ای نخرید

مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان شرقی هشدار داد: به دلیل امكان بروز بیماری‌های خطرناك پوستی و عفونی مردم از خرید دستمال كاغذی، نوار بهداشتی و پوشك بچه به صورت فله و باز، خودداری كنند.

به گزارش نما، ساسان فرشی حق‌رو در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بعضا برخی خانواده‌ها فقط به خاطر تفاوت اندک قیمت دستمال کاغذی‌های استاندارد با دستمال کاغذی‌های فله‌ای، اقدام به خرید دستمال کاغذی فله‌ای می‌کنند، بی‌آن‌که از عواقب استفاده از آن، مطلع باشند.

وی در خصوص ویژگی‌های دستمال کاغذی‌های استاندارد با بیان این‌که دستمال کاغذی باید در حالت خشک و یا خیس بدون بوی نامطبوع و پرز باشد، گفت: دستمال‌ها باید از بسته تک تک و به راحتی بیرون آمده و ناحیه خروج دستمال از بسته،‌ به اندازه‌ای باشد که به راحتی،‌ دستمال‌ها خارج شود، سطح دستمال بدون لکه، تراشه و یا سوراخ باشد.

فرشی حق‌رو با اشاره به انجام 15 مورد بازرسی از اوایل سال در مراکز عرضه محصولات بهداشتی در بازار گفت: این بازرسی‌ها منجر به توقیف 823 بسته دستمال کاغذی فله‌ای 16 کیلوگرمی، شده است.

وی یادآور شد: بعضا آدرس‌هایی که بر روی این نوع دستمال کاغذی‌ها درج می‌شود، واقعیت ندارد و در کارگاه‌های غیراستاندارد تولید می‌شوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان شرقی در پایان با بیان این‌که بازرسی از مراکز عرضه دستمال کاغذی‌های فله‌ای از جمله اولویت‌های این اداره کل است، گفت: مأموران این اداره کل با توزیع کنندگان مطابق مقررات برخورد خواهند کرد.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...