نسخه چاپی

بازگشت هزاران پناهجوی سوری به كشور

روزنامه كویتی «القبس» اعلام كرد كه گذرگاه مرزی «المصنع» لبنان روزانه شاهد بازگشت هزاران پناهجوی سوری از لبنان به كشور خود است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه کویتی «القبس» در گزارشی از بحران جاری و به ویژه اوضاع میدانی جاری در سوریه نوشت که روزانه هزاران پناهجوی سوری از لبنان به کشور خود باز می‌گردند.

القبس در ادامه توضیح داد که گذرگاه مرزی «المصنع» در لبنان درحال حاضر روزانه شاهد بازگشت هزاران پناهجوی سوری به کشور خویش است تا دست‌کم ایام عید فطر را در کنار خانواده‌ها و بستگان خود سپری کنند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی دوایر امنیتی لبنان گذرگاه مرزی المصنع در این روزها شاهد بازگشت 10 تا 15 هزار پناهجوی سوری به کشور خویش است.

براساس اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از زمان آغاز بحران سوریه در اواسط مارس سال 2011 تاکنون شمار آوارگان سوری به یک میلیون نفر رسیده است که یک سوم آنها از آغاز سال جاری میلادی (2013) از خانه و کاشانه خود آواره و مجبور به ترک وطن خود شده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل اعلام کرده است که نیمی از این پناهجویان سوری را کودکان تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها زیر گروه سنی یازده سال است و از آنچه شاهد آن بوده‌اند، آسیب‌های روحی و روانی دیده‌اند.

درحال حاضر بیشترین تعداد پناهجویان سوری در اردن، لبنان، عراق، ترکیه و مصر مستقر شده‌اند و بسیاری از این آوارگان سوری در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند. کمبود منابع مالی باعث شده تا آنها شرایط نامناسبی را در سرمای سخت زمستان و گرمای شدید تابستان منطقه داشته باشند.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...