نسخه چاپی

روحاني در ديدار وائل الحلقي:

ایران از حضور تروریست‌ها در سوریه ناراحت است

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف از ادامه روند درگیری‌ها در سوریه ابراز امیدواری كرد در آینده‌ای نزدیك، شاهد استقرار صلح و امنیت پایدار در این كشور باشیم.

به‌گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار وائل الحلقی نخست وزیر سوریه تأکید کرد: ما همواره ملت سوریه را به عنوان دوست و برادر خود تلقی کرده و خواهیم کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حضور عوامل تروریستی و دخالت‌های خارجی در سوریه ناراحت بوده و آن را محکوم می کند.

رئیس جمهور همچنین با تشکر از پیام بشار اسد همتای سوری خود، بر توسعه و گسترش روابط تهران - دمشق در بخش های مختلف تأکید کرد.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه هم در این دیدار با تبریک انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و تسلیم پیام کتبی بشار اسد رئیس جمهوری کشور متبوعش به وی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در انتخابات اخیر ثابت کرد که کشوری دموکراتیک و رو به رشد است.

نخست وزیر سوریه همچنین با اشاره به روابط دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران خواستار تعمیق و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شد.

وی ضمن ارائه گزارش مفصلی از روند تحولات سوریه به رئیس جمهوری اسلامی ایران از تلاش ها، پشتیبانی ها و کمک‌های دولت و ملت ایران در جهت حل و فصل مناقشات در این کشور تقدیر کرد و خواستار استحکام روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران شد.

نخست‌وزیر سوریه برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی که عصر امروز (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود به ایران سفر کرده است.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...