نسخه چاپی

ایرنا از رسانه های تحریف كننده خبر روحانی شكایت می كند

حجت الاسلام والمسلمین دكتر «حسن روحانی» روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع رسانه ها این روز را یكی از یادگارهای حضرت امام(ره) خوانده و می گوید: «در منطقه ما در سایه اشغال سرزمین فلسطین و قدس عزیز، زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته و این یادآور آن است كه مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نخواهند كرد و در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهند كرد.»

پس از اين سخنان كه از سوي رسانه ملي و ايرنا به درستي انعكاس يافت، برخي رسانه هاي داخلي و پايگاه‌هاي خبري مانند خبرگزاري ايسنا و سايت تسنيم، سخنان رييس دولت يازدهم را به صورتي غير حرفه اي اينگونه انعكاس دادند كه روحاني ضمن توصيف اسرائيل به زخم، بر از بين رفتن آن تاكيد كرده است.
پس از انتشار اين خبر تحريف آميز از سوي برخي رسانه هاي داخلي، سران رژيم صهيونيستي و رسانه هاي جهان به موضع گيري عليه رييس جمهوري جديد پرداختند و به صورت يك صدا هجمه هاي رسانه اي خود را آغاز كردند.
انتشار اين اخبار از سوي رسانه هاي خارجي موجب شد كه دفتر رييس جمهوري جديد و رسانه ملي نسبت به آن واكنش نشان داده و بار ديگر خبر صحيح سخنان روحاني را انتشار دهند.
به دنبال اين ماجرا رسانه هاي يادشده كه در اين اقدام غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي سهيم بودند سعي كردند خود را از اين اتهام مبرا ساخته و اين دروغ پردازي و تحريف را به گردن خبرگزاري جمهوري اسلامي بيندازند.
يكي از پايگاه‌هاي خبري در اتهام افكني تازه از منابع غير واقعي آورده است كه رسانه هاي ديگر اين خبر جعلي را از خبرنگار ايرنا كه در صحنه مصاحبه حضور داشته است، دريافت كرده اند.
اين در حالي است كه خبر منتشر شده در ايرنا بدون اشاره به بحث اسراييل و پاراگراف اشتباه رسانه ها در اين زمينه، به صورت صحيح و شفاف روي خروجي قرار گرفته است و هيچ يك از خبرنگاران ايرنا نيز خبري را به رسانه هاي تحريف‌كننده سخنان رئيس‌جمهوري نداده اند. ضمن آنكه هر رسانه‌اي موظف به كسب صحت خبر خويش از منابع رسمي است و تنها اخبار منتشر شده بر روي خروجي ايرنا قابل استناد است.
رسانه‌هاي مذكور كه در ابتدا منبع خبر تحريف شده خود را خبرگزاري ايسنا معرفي مي‌كردند سعي دارند با اتهام زني به خبرگزاري جمهوري اسلامي، انگشت اتهام را متوجه رسانه رسمي نظام كرده و دولت جديد را از همين ابتدا درگير مسايل حاشيه‌اي نمايند.
سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) با جديت اين موضوع را از طريق حقوقي دنبال كرده و از رسانه هاي مذكور به دليل اين اتهام زني، شكايت مي كند.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...