نسخه چاپی

حبيبي:

دولت روحانی دولت تدبیر باشد، در كابینه خود از اصحاب فتنه استفاده نمی‌كند

دبیركل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر دولت روحانی دولت تدبیر باشد و بخواهد امید بیافریند، به سمت استفاده از برخی فتنه‌گران در كابینه نخواهد رفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با محکوم کردن مصوبه جدید کنگره آمریکا مبتنی بر تشدید تحریم‌ها، گفت: مردم با همراهی دولت جدید پاسخ مصوبه‌کنگره آمریکا را می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم کنگره مصوباتی در مورد تشدید تحریم‌ها داشت که اوباما از آن به عنوان اقدامات فلج کننده یاد کرد. اگر قرار بود ما با آن مصوبات فلج بشویم، نیازی به مصوبات جدید نبود. امروز هرکس به ایران می‌آید و زندگی مردم و مقاومت آنها را علیه مظالم آمریکا می‌بیند به اقدامات آمریکا علیه ملت ایران به دیده تمسخر نگاه می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و اقتصادی ایران در سه دهه گذشته به ویژه دولت‌های نهم و دهم، گفت: پیشرفت‌های ایران در دولت جدید شتاب بیشتری می‌گیرد. ملت ایران با حرکت جهادی خود از تحریم‌ها عبور خواهند کرد و اراده خود را در خلق حماسه اقتصادی انشاءالله به رخ دشمنان نظام خواهند کشید.

حبیبی افزود: همراه کردن موضوع مشکلات اقتصادی با پیشرفت علمی از سوی رهبری در جلسه تنفیذ و برشمردن آنها به عنوان دو مسئله درجه یک کشور، یادآور این مهم است که برای رفع مشکلات ناشی از تحریمها بیش از آنکه به فکر رایزنی با دیگر کشورها برای خام فروشی نفت باشیم، باید با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان رشد اقتصادی کشور را با پیشرفت علمی رقم بزنیم.

وی با اشاره به راهپیمایی عظیم روز قدس در ایران و 80 کشور جهان یادآور شد: راهپیمایی قدس امسال پیام‌های ویژه‌ای برای آمریکا داشت که اولین پیام آن پاسخ قاطع به کنگره آمریکا بود. مسلمانان جهان با خلق حماسه‌ای بی نظیر یک بار دیگر رهایی قدس را از چنگال غاصبان صهیونیستی فریاد زدند و فرایند اضمحلال رژیم صهیونیستی را شتاب بخشیدند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به یک سئوال درباره ترکیب کابینه آینده و شروع کار دولت روحانی، اظهار داشت: مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار شده و عملا دولت کار خود را آغاز کرده است. باید از همه دست‌اندرکاران دولت‌های نهم و دهم و آقای احمدی نژاد تشکر کرد و به آنها خسته نباشید گفت. موضوع انتقال قدرت قانونمند و اخلاقی صورت گرفت. یک فرصت جدید پدید آمده است که روح جدیدی به کابینه اجرایی کشور دمیده شود. ظرفیت جدیدی از نیروهای انسانی به عرصه اجرا می‌آیند و کار را از مدیران قبلی تحویل می‌گیرند، بنابراین آنها باید رکورد جدیدی از خدمت بجای بگذارند که به کارآمدی نظام افزوده شود.

حبیبی ادامه داد: سه دهه انقلاب حیات افتخارآفرین داشته است. مدیران دهه چهارم باید با انرژی بیشتر باشند، لذا باید از کادرهای کارآمد و با تجربه استفاده کرد، امیدوارم مجلس در رأی اعتماد این دقت را داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد خطر ورود برخی فتنه‌گران به کابینه خاطرنشان کرد: امیدواریم این اتفاق نیفتد. چشم‌های بیداری در مجلس و بیرون مجلس این پدیده را رصد می‌کند و نباید برخی آن را نادیده بگیرند. اگر دولت، دولت تدبیر باشد و بخواهد امید بیافریند به چنین سمتی نخواهد رفت. ما باید به رویکردهای دولت حسن ظن داشته باشیم ، مگر اینکه عکس آن اتفاق بیفتد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از مواضع روحانی در مراسم تحلیف در برابر غرب که گفته بود" نمی توان ملت ایران را با تحریم و تهدید به جنگ به تسلیم واداشت" ، تصریح کرد: با تقویت قدرت و انسجام ملی و استحکام ساخت درونى اقتدار ملى است که می توان غرب را به تکریم بجای تحریم واداشت و کسانی که دل در گرو غرب دارند و در فتنه 88 موضع صریح علیه فتنه و سران فتنه نگرفتند نمی‌توانند همکار خوبی برای روحانی باشند و با فشارها خلع سلاح خواهند شد.

۱۳۹۲/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...