نسخه چاپی

شاگرد مصباح به كف زدن مجلسیان اعتراض كرد

یكی از شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی، در جدیدترین اظهارنظر خود با عنوان «سنت كف زدن به جای تكبیر در مجلس؟!»، به دست زدن نمایندگان پس از سخنرانی دكتر روحانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اعتراض كرد!

به گزارش نما به نقل از انصاف نیوز حجت‌الاسلام قاسم روانبخش‌ گفت: در مراسم تحلیف رییس جمهور محترم در مجلس شورای اسلامی اتفاق جدیدی افتاد که برای همه خیلی جدید بود، کف‌زدن‌های ممتد برای رییس جمهور! هرچند برخی از سخنان آقای روحانی نیاز به تشویق داشت چرا که در برابر غربی‌ها مقتدرانه سخن گفت و بر تهدیدهای‌شان خندید.


وی البته پرسشی جالب توجه از مجلس اصول‌گرا پرسیده است: این گونه اظهارات یا تندتر از آن را دکتر احمدی‌نژاد نیز در مجلس داشته است ولی چرا با این گونه تشویق‌ها روبرو نمی‌شد؟


روانبخش بدون پاسخ به این پرسش که طبق چه ادله‌ای و چه شاخصی درباره‌ی «دست زدن و صلوات» وجود دارد که یکی فرهنگ دیگران و یکی فرهنگ اصیل خودی قلمداد می‌شود؟، در اعتراض به دست زدن مجلسی‌ها پرسیده است: چرا مدل تشویق تغییر یافته است و مجلس از رسم همیشگی خود دست برداشته، از صلوات و تکبیر به کف و سوت روی آورده است؟ آیا تناسب مجلس شورای اسلامی با کف و صوت بیشتر است یا تکبیر و صلوات؟! البته شاید هم برخی فکر کرده‌اند که چون خارجی‌ها حضور دارند بهتر است بر روال آنها تشویق کنیم. و شاید هم به دلیل حضور عناصری خاص در میان وزرای پیشنهادی، برخی از نماینده‌ها خیلی به وجد آمده و خواسته‌اند با فرهنگ آنان رییس‌جمهورشان را تشویق کنند! البته این گونه کارها چندان بزرگ نیست ولی به هر حال می‌تواند به نوعی خود کم‌بینی تفسیر شود و به مرور هویت اصیل خودمان را تحت‌الشعاع قرار دهد. آیا تبعیت از مجالس غربی و شرقی که برای تشویق از کف زدن استفاده می کنند یک افتخار است؟


۱۳۹۲/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...