نسخه چاپی

با كشتی به كدام كشورها می‌توان سفر كرد؟

در حال حاضر از طریق كشتی‌های مسافری می‌توان به سه كشور سفر كرد كه این مسیرها خرم‌شهر - كویت، بوشهر - قطر و بندرعباس - دبی هستند.

به گزارش نما، علی استیری - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مسافرت‌های دریایی از بنادر استان هرمزگان صورت می‌گیرد، گفت: به طور کلی سالانه ۱۲.۵ میلیون مسافر از طریق دریا جابه‌جا می‌شوند که حدود ۶.۵ میلیون از این سفرها در ایام نوروز و بقیه در دیگر ایام سال جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۹ سانحه دریایی در آب‌های استان هرمزگان اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سفرهای دریایی از ابتدای سال تاکنون ۵۱ درصد افزایش داشته است، گفت: ۶۰ فروند شناور مسافری در ناوگان دریایی مسافری کشور فعال هستند که اغلب این شناورها در استان هرمزگان و در ۹ بندر مسافری تردد می‌کنند.

استیری با بیان اینکه نیاز اصلی کشور در شناورهای مسافری تقریبا برآورده شده است، اظهار کرد: نظارت‌های مستمر بر بنادر و شناورهای مسافری به صورت روزانه انجام می‌شود و شامل کنترل وضعیت فنی شناورها، کنترل گواهینامه‌های ایمنی و کنترل تعداد مسافر مجاز شناورهاست.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...