نسخه چاپی

روحانی:وزرا باید جوان و خوش سابقه باشند

به گزارش نما به نقل از فرهنگ نیوز: دکتر حسن روحانی در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۵۹ به عنوان نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه ای به ویژگی های دولت آینده پرداخت.

کابینه باید جوان ، قاطع و انقلابی باشد

دکتر حسن روحانی نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه ای به ویژگی های دولت آینده اشاره کرده و گفت : خصوصیات این دولت همان گونه که امام فرمودند باید جوان ، انقلابی و مکتبی باشد ، شرق گرا و غرب گرا نباشد ، مدیر و مدبر و خوش سابقه باشد.

ایده کابینه ائتلافی را قبول ندارم / ورود یک عده لیبرال در کابینه ثمری ندارد

وی در ادامه با رد کردن طرح کابینه ائتلافی اظهار داشت : البته نخست وزیر آزادی عمل دارد ولی اگر نخست وزیر بخواهد یک کابینه ائتلافی درست بکند قطعا به ثمر نمی رسد ما باید بیائیم و یک خط واحد را انتخاب بکنیم اگر بنا است مکتبی و قاطع باشد و غرب گرا و شرق گرا نباشد این خط مشخصی است بنا بر این یک عده لیبرال را در داخل اینها کردن ثمری نخواهد داشت .

دولت موقت نتیجه کابینه ائتلافی را نشان داد

دکتر حسن روحانی ادامه داد : من فکر می کنم که دولت موقت تجربه خوبی بود ، در دولت موقت خیلی افراد قاطی بودند یعنی جناح های مختلف افکارهای مختلف در دولت موقت می بینیم که حسن نزیه به عنوان سرپرست نفت انتخاب می شود به قول آقای بازرگان وزیر نبود ولی از وزیر بالاتر بود ، مدنی در راس وزارت دفاع قرار می گیرد که چقدر حساس بود ما دیدیم این کابینه ائتلافی بود که از همه جور افراد آورده بودند و در این کابینه داخل کرده بودند نتیجه و ثمرش را هم دیدیم که چه نتیجه ای داشت .

مجلس در رای اعتماد به کابینه آزاد است

وی ادامه داد : به هر حال نخست وزیر آزاد است که به هر نحوی که خواست کابینه را معرفی کند ولی مجلس شورای اسلامی در رای دادن به این کابینه آزاد است و آنچنان که من می دانم مجلس با کابینه ائتلافی موافق نیست .

مسئول روابط غیر عادی ایران و آمریکا آنها هستند

روحانی در مورد روابط ایران و آمریکا نیز گفت : می گویند روابط ایران و آمریکا غیر عادی است و روابط دو کشور باید عادی باشد در حالیکه می بینیم این روابط غیر عادی را خود آنها به وجود آورده اند و خود آنها هستند که باید پیش قدم شوند .

آمریکا نشان دهد حسن نیت دارد / حداقل از ضد انقلاب حمایت نکنند

روحانی در ادامه خاطر نشان کرد : اگر دولت آمریکا عملی انجام دهد که آن عمل مثبت باشد یعنی واقعا بیاید و نشان بدهد که حداقل حسن نیتی دارد و بیاید نشان بدهد که می خواهد ثروت های ملت را پس بدهد واقعا در عمل جانیان و خائنین این کشور را که فرار کرده اند و به آن کشور رفته اند لااقل حمایتشان نکند اگر دولت آمریکا در عمل کاری را نشان بدهد مسلما روی افکار عمومی ملت ما هم بی تاثیر نیست .

برخورد قاطعانه با آمریکا از سوی مجلس / وزیر خارجه را به استیضاح می کشیم

روحانی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان ایرانی نیز گفت : آنچنان که آقای هاشمی در مجلس گفتند برخورد آمریکا در وضعیت گروگان ها تاثیر دارد ، روال کار و تفکر مجلس و خط مشی و عکس العملش در این زمینه واضح است و این وزارت امورخارجه است که باید خودش را منطبق بکند با نمایندگان ملت و با خواست مردم ، اگر وزارت امورخارجه در این زمینه برخورد نکند شخص وزیر در مجلس استیضاح خواهد شد .

احزاب سیاسی باید جمهوری اسلامی و قانون اساسی را قبول داشته باشند

روحانی در مورد فعالیت سیاسی گروه ها و احزاب نیز گفت : گروه ها و احزاب باید طبق قانون اساسی با اصل جمهوری اسلامی مخالف نباشند ، یعنی آن کسی که می خواهد طبق قانون اساسی عمل بکند معنیش این است که من این جمهوری را قبول دارم قانون اساسی را هم قبول دارم می خواهم طبق چهارچوب جمهوری اسلامی و طبق چهارچوب قانون اساسی فعالیت سیاسی بکنم کسی که تمام عملکردش نشان می دهد که با اساس جمهوری اسلامی مخالف است و با اساس این انقلاب مخالف است و نشان می دهد که با اساس قانون اساسی اساسا مخالف هستند و قانون اساسی را قبول ندارند این خیلی روشن است که نمی تواند فعالیت بکند ، جالب است کسی که قانون اساسی را قبول ندارد و آن را قانون ارتجاعی می داند و انقلاب را قبول ندارد و جمهوری را قبول ندارد و آن را قانون ارتجاعی می داند می گوید من می خواهم در چهارچوب قانون اساسی و در جمهوری اسلامی آزادانه فعالیت سیاسی داشته باشم . (۱)

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...