نسخه چاپی

بررسي وزير پيشنهادي بهداشت از نگاه اعضاي كميسيون بهداشت و درمان

آیا وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان این مزایا را دارد؟

عکس خبري -آيا وزير پيشنهادي بهداشت و درمان اين مزايا را دارد؟

وزیر بهداشت باید بتواند سهم بخش سلامت را از رئیس جمهور مطالبه كند/وزیربهداشت دولت جدید باید كار انتفاعی و شغل های دیگر نداشته باشد/مكاری مناسب با بیمه ها جز برنامه های است كه وزیر بهداشت باید مدنظر قرار دهد

به گزارش نما ، این روزها که رفت و آمدهای وزرای پیشنهادی دولت یازدهم در راهروهای بهارستان سرعت بیشتری به خود گرفته ما هم به سراغ یکی از کمیسیونهای فعال این روزهای مجلس ،یعنی کمیسیون بهداشت و درمان رفتیم.


شاهین محمد صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس و از اعضا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره مهمترین ویژگی های وزیر بهداشت دولت آینده گفت: هروزیری که بخواهد در حوزه سلامت کار کند باید برنامه های در چارچوب برنامه پنجم توسعه داشته باشد، وزیربهداشت دولت جدید باید تمام وقت باشد، کار انتفاعی و شغل های دیگر نداشته باشد باید بتواند با تمام نیروهای دولتی و خصوصی تعامل مثبت داشته باشد باید توان علمی مناسب و توان سرکشی به تمام حوزه های کاری خود را داشته باشد و با حضور میدانی کارها را پیش ببرد.

وی با برشمردن برخی دیگر از خصایص های وزیر مطلوب وزارت بهداشت اعلام کرد: جایگاه وزیر بهداشت در هیئت دولت باید مناسب باشد و وزیر بهداشت دولت باید قدرت و مقبولیت مناسبی در کابینه داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه مجلس درباره جزئیات برنامه های ارائه شده از سوی حسن هاشمی به کمیسیون افزود: برنامه های دکتر هاشمی نقاط قوت بسیاری دارد، اما برخی از اعضا کمیسیون سئوالاتی درباره حضور وزیر پیشنهادی در بخش خصوصی و فعالیت های جانبی ایشان داشتند که باید پاسخ داده شود.

سلیمان عباسی عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در این باره اشاره کرد: باید برنامه های که آقای هاشمی در کمیسیون به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح کردند، در حوزه های مختلف بررسی شود تا بعد بتوان ارزیابی مناسبی داشت
من در نشستی که با وزیر پشنهادی بهداشت داشتم 11 نکته را با ایشان مطرح کردم برنامه های وزیر بهداشت باید در چارچوب برنامه پنجم توسعه ، قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت باشد.
توجه به خواسته های مردم، عدالت در حوزه سلامت ، ساماندهی نیروی انسانی و منابع مالی، تشکیل شورای عالی سلامت ، همکاری مناسب با بیمه ها جز برنامه های است که وزیر بهداشت باید مدنظر قرار دهد.

همچنین علی کاییدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم درباره مهمترین ویژگی های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در دولت یازدهم اعلام کرد: وزیر ابتدا باید یک فرد متدین باشد، انقلابی باشد و بتواند سهم بخش سلامت را از رئیس جمهور مطالبه کند. و همچنین داشتن حسن سابقه و عملکرد در گذشته هم مورد نظر اعضا است.

وی افزود: در کنار آشنایی با اسناد بالا دستی نظام وزیر پیشنهادی بهداشت باید صحبتهای مقام معظم رهبری که می فرمایند بیماران ما همیشه باید درد بیماری داشته باشند نه درد بی پولی را مدنظر جدی قرار دهند ،چرا که باید با کاهش هزینه های درمانی دردهای مردم را تسکین دهیم.
وزیر پیشنهادی قول های به اعضای کمیسیون دادند اما باید درعمل این حرفها محقق شود تا آن چیزی که خواست مردم و نمایندگان است تحقق یابد.

۱۳۹۲/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...