نسخه چاپی

واردات گوشت قرمز از كشورهای اروپایی

تولید مرغ در كشور بسیار زیاد و تامین كننده نیاز بازار مصرف است كه واردات این محصول نیز بسیار محدود و فقط به جهت كنترل بازار در زمان افزایش تقاضا صورت می‌گیرد.

به گزارش نما، معاون سازمان دامپزشكي كشور از صدور مجوز واردات گوشت قرمز از كشورهاي اروپايي خبرداد.

محسن مشكات با بيان مطلب فوق اظهار داشت: گوشت قرمز مورد نياز كشور هم اكنون از كشورهاي برزيل، استراليا، پاكستان و هندوستان ‌و دام زنده از كشور ارمنستان وارد مي‌شود.

وي با بيان اينكه مجوز واردات گوشت قرمز از كشورهاي آلمان، هلند و بلژيك صادر شده است، افزود: در صورت موافقت دستگاه هاي زيربط واردات گوشت قرمز از كشورهاي اروپايي با نظارت سازمان دامپزشكي كشور آغاز مي‌شود.

معاون سازمان دامپزشكي كشور در رابطه با واردات مرغ‌، گفت: توليد مرغ در كشور بسيار زياد و تامين كننده نياز بازار مصرف است كه واردات اين محصول نيز بسيار محدود و فقط به جهت كنترل بازار در زمان افزايش تقاضا صورت مي‌گيرد.

مشكات اضافه كرد: توليد مرغ در سال گذشته حدود يك ميليون و 700هزار تن بود درحاليكه ميزان واردات اين محصول كمتر از 15 هزار تن بود.

وي در رابطه با واردات آبزيان گفت: ماهي تن به منظور استفاده در صنايع كنسرو سازي از كشورهاي نيوزلند، چين و هند وارد مي شود و انواع ماهي كه مشابه داخلي ندارد براي مصارف خانگي نيز به صورت محدود وارد مي شود.

معاون سازمان دامپزشكي كشور خاطر نشان كرد: واردات تمامي محصولات دامي و شيلاتي تحت نظارت سازمان دامپزشكي كشور و با دريافت مجوزهاي لازم صورت مي‌گيرد.

۱۳۹۲/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...