نسخه چاپی

فراخوان هواداران مرسی برای افزایش اعتراضات

همزمان با آخرین تلاش ها برای برقراری صلح و آشتی در مصر ، هواداران محمد مرسی رئیس جمهور بركنار شده این كشور امروز یكشنبه برگزاری تظاهرات بیشتر را به منظور بازگشت وی به قدرت خواستار شدند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ ائتلاف ضد کودتا در مصر اعلام کرد در دفاع از مشروعیت محمد مرسی که سوم ماه ژوئیه در کودتایی نظامی از قدرت برکنار شد ده تظاهرات اعتراض آمیز در نقاط مختلف پایتخت برگزار خواهد شد. هواداران مرسی به رهبری اخوان المسلمین دو اردوگاه بزرگ برای تجمع اعتراض آمیز در قاهره تشکیل داده و اعلام کرده اند تنها بازگشت مرسی به قدرت آنها را متقاعد به متفرق شدن خواهد کرد.

درخواست برای برپایی افزایش تظاهرات اعتراضی در حالی مطرح می شود که شیخ الازهر گفتگوهای صلح و آشتی را در آخرین دور تلاش ها برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز خواستار شده است.روزنامه الاهرام مصر نوشت احمد الطیب شیخ الازهر قرار است روز دوشنبه در تماس با جناح های سیاسی مصر آنها را به مذاکره در این هفته متقاعد کند.

این روزنامه به نقل از مشاور احمد الطیب نوشت ، شیخ الازهر در حال بررسی همه پیشنهادهایی است که چهره های سیاسی و روشنفکر به منظور دستیابی به صلح و آشتی پیشنهاد کرده اند.
نمایندگان بلندپایه آمریکا ، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی در هفته های اخیر در تلاش برای متقاعد کردن دو طرف درگیر در مصر و دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز به منظور خروج این کشور از بحران به قاهره سفر کرده اند.

این در حالی است که دولت مصر متعهد به جمع آوری اردوگاه های اعتراضی اسلام گرایان شده و میانجیگریهای خارجی را شکست خورده اعلام کرده است. از زمان برکناری مرسی بیش از 250 نفر در درگیریهای این کشور کشته شده اند. دولت مصر از پلیس خواسته است تا به اعتراضات هواداران مرسی که آن را تهدیدی برای امنیت ملی کشور می داند پایان دهد.

۱۳۹۲/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...