نسخه چاپی

مهلت واریز اولین یارانه دولت روحانی در حال اتمام

طبق روال ماه‌های قبل یارانه نقدی باید امروز یا فردا به حساب سرپرستان خانوار واریز شود اما با وجود اعلام رئیس جمهور مبنی بر ادامه پرداخت یارانه‌های نقدی هیچ كدام از مسئولان درباره زمان و چگونگی پرداخت نقدی پاسخگو نیستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یکی از میراث‌های دولت احمدی نژاد برای دولت حسن روحانی "یارانه نقدی 45500 تومانی" است که باید از این پس دولت یازدهم نیز ماهانه این مبلغ را تأمین و به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

تا پایان دولت دهم 29 مرحله یارانه نقدی به حساب خانوار واریز شد و مرحله سی‌ام این پرداخت‌ها به دولت روحانی رسیده است؛ البته رئیس جمهور در مصاحبه‌ مطبوعاتی خود بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف رسماً اعلام کرد فعلاً دولت یازدهم بنا ندارد پرداخت نقدی را متوقف کند و این پرداخت‌ها در ماه‌های آتی ادامه خواهد داشت.

هرچند تیم اقتصادی روحانی به ویژه علی طیب نیا گزینه پیشنهادی برای وزارت امور اقتصاد و دارایی به تغییر شیوه پرداخت نقدی و حذف یارانه پُر درامدها اعتقاد دارند ولی هنوز به طور رسمی و اجرایی این سیاست عملی نشده و تا روی کار آمدن کابینه جدید و آغاز رسمی دولت یازدهم زمان می برد.

ولی آنچه مشخص است این بود که روحانی اعلام کرد پرداخت‌های نقدی ادامه خواهد داشت؛ با استناد به صحبت‌های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور شاید در ماه‌های آتی تغییری در روال پرداخت‌ها صورت بگیرد ولی آنچه مسلم است تا آن زمان فاصله بسیاری داریم.

طبق روال سال‌های قبل روزهای میانی هر ماه مبلغ 45500 تومانی تحت عنوان یارانه نقدی از حساب دولت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و اگر دولت روحانی بنا به ادامه پرداخت‌ها داشته باشد باید حداکثر تا پایان هفته جاری یارانه مرحله سی ام را واریز کند.

لازم به یادآوری است که یک روز مانده به پایان رسمی فعالیت دولت محمود احمدی نژاد خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگویی که با محمدرضا فرزین داشت با انتشار خبری به نقل از وی اعلام کرد که "دولت فعلی یارانه مردادماه را تامین کرد/تکلیف یارانه‌های بعدی با روحانی است".

فرزین در پاسخ به این پرسش که آیا منابع یارانه نقدی مردادماه توسط دولت آقای احمدی نژاد تأمین شده و در هجدهم ماه جاری با روی کار آمدن دولت آقای روحانی یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود یا خیر؟ اظهار داشت: این دولت (دولت دهم) تلاش می کند یارانه مرداد ماه را هم بپردازد.

وی با تأکید براینکه قاعدتاً دولت آقای احمدی نژاد منابع یارانه نقدی مردادماه را تأمین کرده است، گفت: اما منابع یارانه‌ نقدی ماه‌های آینده را دولت آقای روحانی تأمین خواهد کرد.

با واریز یارانه تیرماه ، میزان یارانه پرداختی به هر ایرانی با احتساب یارانه 28 هزار تومانی نان در سال 91 ، از ابتدا تاکنون به فراتر از یک میلیون و 400 هزار تومان رسیده است. دولت دهم یارانه نقدی را طی روزهای هجدهم، بعضاً نوزدهم، این اواخر هم بیستم الی بیست و دوم به حساب سرپرستان خانوار واریز میکرد؛ باید دید که دولت یازدهم چه روزی را در هفته جاری برای واریز یارانه‌ها انتخاب خواهد کرد ولی این احتمال وجود دارد که مشابه ماه قبل در تاریخ 22 مردادماه یارانه 45500 تومانی واریز شود.

۱۳۹۲/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...