نسخه چاپی

وجود شیرخواران معتاد در محلات آلوده شهرها

قائم‌مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: شیوع اعتیاد در مدارس كمتر از نیم درصد است اما متأسفانه در محلات آلوده شهرها می‌بینیم كه حتی شیرخواران از یك خانواده معتاد، معتاد بیرون می‌آیند.

به گزارش نما به نقل از فارس،طاها طاهری در مورد آمار جدید کاهش سن اعتیاد در کشور گفت: این موضوع که سن اعتیاد کاهش یافته را قبول ندارم اگر بگوییم سن اعتیاد در کشور پایین آمده یعنی سن شروع اعتیاد کاهش یافته است در حالی که این گونه نیست.

وی ادامه داد: اگر متوسط میانگین اعتیاد را در کشور در نظر بگیریم این آمار تغییری نکرده است اما در ابتلا به اعتیاد نگرانی‌هایی برای کاهش سن وجود دارد.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر علت این نگرانی را به خانواده‌ها نسبت داد و گفت: در یک خانواده زمانی که پدر و مادر معتاد می‌شوند کودکان نیز در کنار آنها می‌نشینند و مواد مصرف می‌کنند.

طاهری افزود: در حال حاضر شیوع اعتیاد در مدارس کشور کمتر از 0.5 درصد است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم اعتیاد در مدارس آمده است اما متأسفانه در محلات آلوده شهر می‌بینیم که دختران و پسران حتی شیرخواران از یک خانواده معتاد، معتاد بیرون می‌آیند.

وی در مورد دسترسی به مواد مخدر نیز گفت: این موضوع از مسائل مهمی است که هم در اولویت کاری نیروی انتظامی قرار دارد و هم در ستاد مبارزه با مواد مخدر به آن اهمیت می‌دهیم.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: راهبرد کاهش دسترسی به مواد مخدر در این مجموعه اعمال می‌شود و در بودجه‌ریزی، سیاستگذاری و نظارت این راهبرد انجام می‌شود.

وی در مورد میزان دسترسی به مواد مخدر نیز گفت: وضعیت ما نسبت به دو ماه گذشته بهتر شده است به طوری که به شدت به محلاتی که مواد مخدر در آن توزیع می‌شده ورود کرده‌ایم.

طاهری در پاسخ به این پرسش که زمان دسترسی به مواد مخدر در کشور چقدر است گفت: ما اصلاً نباید فروشنده مواد مخدر ببینیم زمان و دقیقه دسترسی مهم نیست. اگر فردی بتواند وارد پاتوق محله مواد مخدر شود و به راحتی به مواد دسترسی پیدا کند و کسی هم جلویش را نگیرد از مقوله‌هایی است که به شدت به آن سخت می‌گیریم و وارد عمل شده‌ایم.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در این زمینه باید مؤثر مبارزه کنیم، توزیع کنندگان خرد را شناسایی کنیم و پرونده‌ای که برای وی تشکیل می‌دهیم به گونه‌ای باشد که مدتی در زندان بماند تا زمان دسترسی به مواد مخدر بیشتر شود و این گونه نباشد که مردم بگویند خرده فروش را دستگیر کردند اما زودتر از مأمور از زندان خارج شد.

۱۳۹۲/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...