نسخه چاپی

طرح هدفمندی یارانه ها در دولت یازدهم اصلاح شود

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینكه اصلاح طرح هدفمندی یارانه ها در دستور كار دولت یازدهم قرار دارد، افزود: حذف دهك های بالا از دریافت یارانه نقدی برای كمك بیشتر به اقشار آسیب پذیر یكی از اصلی ترین اصلاحاتی است كه در اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها مدنظر خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت؛سیدناصر موسوی لارگانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با انتقاد از نحوه اجرای کنونی طرح هدفمندی یارانه ها و پرداخت آن به تمامی اقشار جامعه اعم از آسیب پذیر و مرفه، گفت: قانون هدفمندی یارانه ها با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه اجرا شد که متأسفانه این مهم رخ نداد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از یک سو با هدف اصلاح الگوی مصرف صورت گرفت و از سوی دیگر کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه، تصریح کرد: متأسفانه با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در دولت دهم درآمدی برای دولت متصور شد که این درآمد در بیشتر جاها به جای سرازیر شدن به سمت تولید و رونق اقتصاد کشور به جیب مردم بیش از حد مقرر واریز شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه اصلاح طرح هدفمندی یارانه ها در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد، افزود: حذف دهک های بالا از دریافت یارانه نقدی برای کمک بیشتر به اقشار آسیب پذیر یکی از اصلی ترین اصلاحاتی است که در اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها مدنظر خواهد بود.

موسوی لارگانی با تأکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی به اقشار مرفه و مردم خارج از کشور بی شک هدف قانون گذار طرح هدفمندی یارانه ها نیز نبوده، تصریح کرد: نظام پرداخت یارانه نقدی آن هم در فاز دوم آن باید تنها اقشار آسیب پذیر داخل کشور را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارشمجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)،این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این مطلب که در حال حاضر نزدیک به 76 میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند و 70 درصد انرژی را 30 درصد مرفهین جامعه مصرف می کنند ، گفت: باید در اجرای فاز دوم یارانه ها اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

۱۳۹۲/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...