نسخه چاپی

واعظی سال‌هاست ارتباطی با مجموعه ارتباطات ندارد/ برنامه وزیر باید"چكش‌كاری" شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در مخالفت با پیشنهادی وزارت ارتباطات گفت: واعظی به عنوان یك دیپلمات شناخته شده است و مشخص است كه به كل از موضوع ارتباطات منفك شده‌ است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی اظهار داشت: مخالفت بنده با آقای واعظی مخالفت با همه وزرای پیشنهادی دولت نیست و مخالفت من از نوع مخالفت‌های سیاسی و جنجالی که این روزها مطرح می‌شود نخواهد بود، بلکه مخالفت بنده مخالفت کارشناسی با برنامه‌های ایشان است.

وی ادمه داد: برنامه‌هایی که آقای واعظی آن را ارائه کرده، دارای نقاط ضعف جدی است که باید مورد نقد و تجدیدنظر قرار گیرد. بنابراین من ایرادات خود به برنامه‌های آقای واعظی در قالب چند سوال مطرح می‌کنم.

این نماینده مجلس افزود: آقای واعظی شما به عنوان یک دیپلمات شناخته شده در مجامع بین‌المللی و داخلی هستید که در دهه ۶۰ از مجموعه وزارت ارتباطات خارج شدید در حالی که امروز رویکردها و پیشرفت‌های وزارت ارتباطات با گذشته متفاوت است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا تحولات جدی که در این وزارتخانه ایجاد شده از سوی وزیر مدنظر قرار گیرد.

نعمتی بر همین اساس تصریح کرد: آقای واعظی پس از دورانی که از وزارت ارتباطات فارغ شد در دانشگاه تهران و ورشو در رشته علوم سیاسی تحصیلات خود را ادامه داد و مشخص است که به کل از موضوع ارتباطات منفک شده‌اید که فکر می‌کنم نقاط ضعف برنامه‌های شما هم از این منظر باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های این وزیر پیشنهادی گفت: در حال حاضر مرکز پژوهش و تحقیقات وزارت ارتباطات به عنوان یک مجموعه توانمند از مجموعه وزارت ارتباطات جدا شده است و این مجموعه می‌تواند به عنوان مبدأ در یکی از اساسی‌ترین وزارتخانه‌ها مدنظر قرار گیرد، اما شما در برنامه ‌های خود هیچ اشاره‌ای به این مرکز پرظرفیت و تاثیرگذار نکردهاید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: همچنین در مورد سازمان فضایی، مجلس به صورت قانون به این مجموعه رای داده که زیرمجموعه وزارت ارتباطات باشد اما شما در برنامه‌های خود هیچ اشاره‌ای به این سازمان نکردید در حالی این مجموعه با این ظرفیت عظیم می‌تواند بسیاری از برنامه‌های شما در وزارت ارتباطات را محقق کند.

وی تصریح کرد: آیا ضروری نبود که در برنامه‌های خود فکری برای این سازمان می‌کردید. همچنین در مورد شورای عالی فضای مجازی هم برنامه‌ای به صورت شفاف و روشن ارائه نکرده‌اید و در واقع از این وقت مهم غافل شدید چرا که توجه به این شورای عالی که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده جز وظایف ذاتی وزارت ارتباطات است، اما نگاه شما در برنامه‌های ارائه شده به این شورا یک نگاه بسیار مختصر و جزئی است.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد مردم کشور ما در روستاها زندگی می‌کنند و ما نمی‌توانیم بگوییم به دلیل اینکه بخش خصوصی در روستاها سرمایه‌گذاری نمی‌کند، ما باید این موضوع را ساقط کنیم. چرا که با این حساب باید به روستا زاده‌ها گفت که نمی‌توانند از فناوری و فضای مجازی در روستاها استفاده کنند، لذا توجه به ITC روستایی وظیفه ذاتی دولت و وزیر وزارت ارتباطات است و باید به آن پرداخته شود.

وی تاکید کرد: آیا بحث امیدی که آقای روحانی می‌گوید تنها امید به شهری‌ها است؟ حداقل شما در بخش خودتان به عنوان یک بخش راهبردی نباید این امید را به مردم بدهید؟ خیلی بد است که امروز یک روستازاده نتواند از پیشرفت‌های ارتباطی استفاده کند و دولت این بستر را برای آنها فراهم نکند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین تصریح کرد: موضوع بعدی که وزرای قبلی هم به آن توجه‌ای نکرده‌اند و شما هم در برنامه های خود به آن اشاره نکردید، بحث میلیاردها تومان ودیعه مردم در نزد شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات است؛ شرکت مخابرات را با پول مردم واگذار کرده‌اند اما معلوم نیست که با این پول که حق‌الناس است قرار است چه کار کنید. میلیاردها تومان پول مردم نزد این وزارتخانه است و باید از سود آن به مردم برگردانده شود اما متاسفانه در برنامه‌های شما هیچ اشاره‌ای به این پول نشده است.

نعمتی در ادامه سخنان خود گفت: اگر قرار است به عنوان مسئول یک وزارتخانه به امور ارتباط مردم بپردازیم، باید به وجود اپراتورهای دیگر نیز فکر کنیم؛ البته اکنون اپراتورها به صورت لجام گسیخته کار خود را انجام می‌دهند و هیچ نظارتی هم روی آنها نیست که دولت باید این نظارت را داشته باشد و تمام اعمال حاکمیت‌ها بر روی این اپراتورها باید از سوی دولت باشد، اما متاسفانه شما به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات هیچ برنامه‌ای در این زمینه ارائه نداده‌اید.

وی اضافه کرد: در خصوص واگذاری و سهام شرکت مخابرات نیز باید به صورت صریح اعلام کنید که آیا شرکت مخابرات را برای واگذاری محق می‌دانید یا خیر و آیا سهام این شرکت را شرکت ممتازه بر می‌شمارید یا خیر .لذا از وزیر پیشنهادی می‌خواهم به این سوالات به صورت صریح پاسخ دهد.

نماینده مردم اسدآباد در این بخش از سخنان خود که همزمان با ورود حجت‌الاسلام روحانی به صحن علنی مجلس بود بار دیگر خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد که من با برنامه‌ها و خود دولت مخالفتی ندارم و اکنون به عنوان مخالف برخی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات پشت تریبون هستم، البته می‌تون این برنامه‌ها را چکش‌کاری و بازنگری مجدد کرد و همچنین رایزنی دولت و مجلس بهبود بخشید.

نعمتی سخنان خود را خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات اینچنین ادامه داد که نسبت به شرکت مخابرات در برنامه‌های پیشنهادی شما توجه‌ای نشده. همچنین نحوه سرمایه‌گذاری نکته‌ای است که باید به آن توجه شود اما متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ارتباطات به شدت آسیب دیده و در این زمینه به گونه‌ای رفتار شده که نتوانستیم حداقل‌ها را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین توجه به حقوق کارگزاران مخابراتی یکی دیگر از تکلیف‌های قانونی است که وزارت ارتباطات باید به آن توجه کند، اما برنامه شما در این زمینه نکته حائز اهمیتی ندارد.

نماینده مردم اسدآباد در پایان سخنان خود تاکید کرد: بداخلاقی‌هایی که روز گذشته در جلسه بررسی برنامه‌های دولت و کلیات کابینه صورت گرفت، ما را شرمنده مردم کرد و من می‌خواهم بگویم که اگر سیاست تخریب دیگران است و سیاست یعنی اینکه افرادی را که برای خدمت به اینجا آمده‌اند له کنیم، پس بر این سیاست ننگ باد.

۱۳۹۲/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...