نسخه چاپی

اگر وزیری‌رأی‌نیاورد چه‌كسی‌جایگزین‌می‌شود؟

نماینده سابق مردم تاكستان در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه آقای میلی‌منفرد نیز دارای كارنامه موفقی دارد، گفت: نظر اكثر نمایندگان حتی مخالفان وی آن است كه وی از سلامت كاری بالایی برخوردار است. این مایه امید است كه چهره‌ای علمی و كاملا مطمئن سكان علمی كشور را به دست بگیرد و طبیعی است با شعار دولت و مجلس مبنی‌بر تعامل، در تعیین كابینه تعامل خوبی خواهند داشت و از برخوردهای قهرآمیز پرهیز خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسناامیر طاهرخانی با اشاره به برخی شائبه‌هایی که در مورد برخی وزرا و حضورشان در حوادث انتخابات 88 مطرح شده است، گفت: طبیعی اگر وزرای فعلی رای نیاورند گزینه‌های اولیه معرفی می‌شوند که همه باید در چارچوب قانون عمل کنیم و زمانی که قانون را دور می‌زدند گذشته است و قانون تنها به عنوان عامل فشار بر عده‌ای بود و بی‌قانونی رواج پیدا کرده بود.

اعتدال در ادامه به نقل از این عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه نوشت: امروز آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان و کسی که هم در قوه قانون‌گذاری بوده و مسئولیت‌های بسیاری در نظام داشته است بیش از هر چیز بر قانون تاکید دارد و تهدیداتی را مدنظر دارد لذا چهره‌هایی توانمند و با تجربه را برای تصدی پست‌های اجرایی کشور مطرح کرده است و با توجه به جایگاهی که آموزش و پروش و وزارت علوم در زمینه آموزش و تربیت دارند دو نفر از چهره‌های علمی شاخص کشور را برای این وزارتخانه‌ها در نظر گرفته است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آقای نجفی سابقه درخشان و خوبی هم در آموزش و پرورش دارد، اظهار داشت: با عنوان شدن نام آقای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش موج از خوشحالی در بین فرهنگیان کشور به وجود آمده است. وی دارای برنامه است و اطمینان از عملکرد وی وجود دارد و فراکسیون فرهنگیان نیز قویا از برنامه‌های وی حمایت کرده است که خبر خوبی است و نشان می‌دهد که مجلس اقبال خوبی به آقای نجفی و برنامه‌های وی دارد. ضمن اینکه دولت و آقای روحانی به خوبی می‌داند که زمان آزمون و خطا نیست و چهره‌هایی باید مطرح شوند که اطمینان از کارایی‌شان وجود داشته باشد.

نماینده سابق مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای میلی‌منفرد نیز دارای کارنامه موفقی دارد، گفت: نظر اکثر نمایندگان حتی مخالفان وی آن است که وی از سلامت کاری بالایی برخوردار است. این مایه امید است که چهره‌ای علمی و کاملا مطمئن سکان علمی کشور را به دست بگیرد و طبیعی است با شعار دولت و مجلس مبنی‌بر تعامل، در تعیین کابینه تعامل خوبی خواهند داشت و از برخوردهای قهرآمیز پرهیز خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطر نشان کرد: اگر چه ممکن است اقلیتی از نمایندگان که با دولت گذشته بوده‌اند برخوردهای قهری داشته باشند اما این برخوردها تاثیری بر کلیت مجلس نخواهد داشت و وزرا خواهند توانست رای خوبی بیاورند و اعتماد مجلس را جلب کنند و امیدواریم پس از رای اعتماد نمایندگان شاهد رشد و شکوفایی مجموعه دستگاه اجرایی کشور به خصوص در زمینه آموزش عالی و آموزش و پرورش باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اصل 110 قانون اساسی، خاطر نشان کرد: در زمینه مسائل سیاسی نیز هر فردی تعریف خود را دارد ولی ملاک و مبنا تعریف مقام معظم رهبری است و طبیعی است که جو غالب مجلس بر تعامل با دولت باشد.

طاهرخانی با تکید بر اینکه دادن رای اعتماد حق نمایندگان است، گفت: نمایندگان باید بررسی کنند و به یقین برسند و رای دهند. در بررسی‌ها باید به برنامه‌ها بپردازند و بر اساس سلامت وزرا و جایگاه آنها رای دهند و سلایق شخصی نباید در رأی نمایندگان تاثیر بگذارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر هر یک از وزرا نتوانند رای مجلس را جلب کنند آقای روحانی گزینه‌های دیگری نیز دارد. شاید گزینه‌های دیگری برای وزارت علوم و آموزش و پرورش مطرح بود اما چون بحث تعامل دولت و مجلس مطرح بود آقای روحانی متعادل‌ترین گزینه‌های خود را پیشنهاد داده است و امکان این وجود دارد که در صورت رای نیاوردن برخی از گزینه‌های پیشنهادی؛ گزینه‌های اولیه به مجلس معرفی شوند.

۱۳۹۲/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...