نسخه چاپی

دومين روز بررسي كابينه يازدهم در صحن‌علني/

فولادگر: برنامه‌های طیب نیا با برنامه‌های پنجم توسعه انطباق دارد

نماینده مردم اصفهان در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارائی دولت یازدهم گفت: برنامه‌های طیب نیا با برنامه‌های پنجم توسعه انطباق دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا فولاد گر نماينده مردم اصفهان در جلسه نوبت عصر امرو ز بهارستان در موافقت با طيب ‌نيا وزير پيشنهادي امور اقتصادي و دارائي گفت: دليل موافقت بنده به دليل شناختي‌ است که از طيب‌نيا دارم ضمن انکه برنامه‌هاي اقتصادي ارائه شده از سوي وي نيز بر برنامه‌هاي پنجم توسعه انطباق دارد.


وي در ادامه افزود: به لحاظ شناختي که از سال 1348-49 با طيب‌نيا داشتم، وي با توصيه شهيد بهشتي به خاطر رابطه فاميلي که داشتند وارد رشته اقتصاد شد و موفق به کسب رتبه 16 کنکور در اقتصاد شدند.

عضو کميسيون مجلس ادامه داد: طيب‌نيا اقتصاد را بر بهترين دانشکده اقتصاد کشور يعني دانشگاه تهران ليسانس، فوق ليسانس و دکترا را با بهترين رتبه اخذ کرده است.

فولاد گر در ادامه اظهار داشت: طيب نيا در دوره تحصيلاتش صاحب نظر در بحث اقتصاد، تورم بوده و رساله وي نيز( نظام مالياتي، توسعه پايدار و اقتصاد نفت نام داشت، برنامه‌هاي وي نيز خصوصا با رئوس ثروث آفريني، افزايش درآمد، مهار بي‌کاري، کاهش شکاف طبقاتي، عدالت گستري، کاهش تورم، افزايش قدرت خريد ، تحکيم بنياد اقتصادي و تعادل در بازار پول و سرمايه مشخص است.

نماينده مردم اصفهان ادامه داد: همچنين در برنامه ارائه شده از سوي وي از 66 مورد احکام برنامه پنجم در حوزه اقتصاد و دارائي طيب‌نيا براي 64 مورد آن برنامه ارائه داده است که اين نشان از انطباق برنامه وي با برنامه پنجم توسعه دارد.

فولادگر با بيان اينکه طيب‌نيا در کنار تسلط علمي سابقه خوبي نيز در امور اجرائي دارد گفت: از دوره نخست وزيري از سال 65 همکاري خود را با مشاوره اقتصادي شروع مي‌کند و در دولت‌هاي آيت‌الله هاشمي و خاتمي نيز دبير کميسيون اقتصادي دولت بوده همچنين در زمان احمدي‌نژاد زماني که رهبر رئيس سازمان مديريت شد وي به عنوان معاونت اقتصادي از اولين بودجه اقتصادي احمدي نژاد در مجلس دفاع کرد.

اين نماينده در پايان اظهار داشت: مطرح کردن طرح‌هاي ويژه‌اي مثل هدفمندي يارانه‌ها، خصوصي‌سازي زيرساخت‌هاي جامعه الکترونيکي، سازماندهي چند نظام مثل نظام مالياتي، گمرک، بازار سرمايه از جمله رئوس برنامه طيب‌نيا است که دليل موافقت بنده نيز برنامه‌هاي وي است.

۱۳۹۲/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...