نسخه چاپی

هندی ها هم به دكتر روحانی دل بسته اند

دی ان ای در مقاله ای به اوضاع خاورمیانه اشاره كرد و نوشت مقامات هندی امیدوارند آقای روحانی این بن بست ها را حل كند.

به گزارش نما، پایگاه اطلاع رسانی دی انی ای هند ( DNA ) در خبری به تغییرات خاورمیانه و رئیس جمهور جدید ایران پرداخت و در مقاله ای نوشت:



بعد از 5 سال بن بست سخت در منطقه بین اسرائیل و فلسطین با میانجگیری آمریکا، در حال شکستن می باشد و آمریکا امیدوار است بالاخره این مذاکرات به نتیجه برسند.



اسرائیل با این شرط که 1200 خانه دیگر در مناطق اشغالی احداث کند 26 تن از زندانیان فلسطینی را آزاد کرده است. هرچند دولت اوباما از روند این مذاکرات بسیار خوش بین و امیدورا است اما رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای، به این مذاکرات خوش بین نبوده و اعلام کرده است که با وساطت آمریکا، این فلسطین خواهد بود که در این مذاکرات ضربه می بیند.



این در حالیست که حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد؛ این اتفاق، به یکی از بهترین خبرها برای غرب تبدیل شد. روحانی در ابتدا از اعتدال خود برای پیشبرد حل مشکلات داخلی کشورش به خصوص مسائل اقتصادی خبر داد و در ادامه از جدیت دولت او برای حل مساله هسته ای ایران خبر داد. او چندین و چند بار در سخنرانی های خود اعلام کرد که می خواهد نگرانی ها را در مورد ایران کاهش دهد.



آمریکا نیز پیام ها و سیگنالهایی را به ایران داد اما روحانی با بیان وجود تناقض در حرف ها و عملکرد آمریکا به نوعی خواستار رفع تحریم ها علیه ایران شد ولی این موضوع در حالیست که نگرانی های کشورهای عربی در منطقه به خاطر در دست گرفتن اوضاع سوریه توسط بشار اسد با کمک روسیه و ایران و حزب الله افزایش یافته است. در همین حال، نظر مقامات هندی از هسته ای شدن ایران چیز دیگری است و آنها بر این باورند که با وجود اختلافات بین شیعه و سنی در منطقه شاید برنامه هسته ای ایران باعث بی ثباتی منطقه بشود اما این تنها موضوع در این زمینه نیست و خود هند نیز دارای شیعیان و سنی های زیادی است. هند بر این باور است که نباید در این تحریم ها مردم ایران ضربه ببیند. این در حالیست که با وجود تحریم ها کار برای هند که یکی از مشتریان اصلی نفت ایران است، سخت شده و این کشورخواهان حل این مشکل است.



از طرفی مقامات هندی بر این باورند که ایران باید حق استفاده صلح آمیز از برنامه هسته ای را داشته باشد. همچنین دهلی و مسکو بر این باورند که هسته ای شدن ایران باعث ثبات منطقه می شود و این را بارها به غرب اعلام کرده اند. این روند حتی می تواند از تنش ها بین ایران و کشورهای عربی بکاهد. با توجه به تحریم ها نیز کار هند برای خرید نفت ایران سخت شده است و مقامات هندی امیدوار هستند با آمدن روحانی این موضوع حل شود 501

۱۳۹۲/۵/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...