نسخه چاپی

هند وابستگی به نفت خاورمیانه را كاهش می‌دهد

هند وابستگي به نفت خاورميانه را کاهش مي‌دهد

هند در واكنش به تصمیم اوپك پلاس مبنی بر تثبیت تولید، از پالایشگران این كشور خواست مسیرهای واردات نفت را متنوع كنند و وابستگی خود به نفت خاورمیانه را كاهش دهند.

به گزارش نما ، هند در واکنش به تصمیم هفته گذشته ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) مبنی بر تمدید محدودیت عرضه نفت خود در ماه آوریل، از پالایشگران دولتی خواست به متنوع‌سازی مسیرهای واردات نفت شتاب دهند و وابستگی به نفت خاورمیانه را به‌تدریج کاهش دهند.

هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، ۸۴ درصد نفت مورد نیاز خود را با واردات تأمین می‌کند و بیش از ۶۰ درصد این واردات از کشورهای خاورمیانه است که نفت خود را ارزان‌تر از کشورهای غربی می‌فروشند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس هفته گذشته تصمیم گرفتند محدودیت عرضه کنونی خود را در ماه آوریل نیز تمدید کنند.

هند که از افزایش قیمت‌های نفت آسیب بسیاری دیده است، از تولیدکنندگان این ائتلاف خواسته بود کاهش تولید خود را تسهیل و به احیای اقتصاد جهانی کمک کنند.

این در حالی است که عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در واکنش به این درخواست، به هند گفته بود نفت مورد نیازش را از ذخیره‌سازی نفتی که پارسال و با قیمت ارزان‌تری خریداری کرده بود، تأمین کند.

برخی منابع اعلام کردند: یکی از منابع وارداتی نفت هند، گویان - تولیدکننده‌ای جدید - است. ایندین اویل، پالایشگر عمده نفت هند هم قرارداد واردات نفت از روسیه را تمدید کرده، همچنین هند امیدوار است امسال واردات نفت از ایران را ازسر گیرد.

وزارت نفت هند از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

شانا 

۱۳۹۹/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...