نسخه چاپی

هاشمی رفسنجانی: ولایت فقیه مدافع فحّاش نمی خواهد!

آن‌گونه كه در زمان مبارزه و در دوران پیروزی و تثبیت همه كارهای ما با مردم بود. اگر مردم نبودند، شعارهای دهن ‌پُر‌كن احزاب و گروهك‌های متعددی كه آن روزها آزادانه بیان می‌‌شد، انقلاب را از مسیر خویش منحرف می‌‌كرد.

به گزارش نما، آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از مصاحبه صریح خود با ماهنامه مدیریت ارتباطات در سال 89 تاکید کرد: دروغ همه جا بد است، اما اگر در یک رسانه پخش شود، به خاطر تأثیری که در جامعه دارد، خیلی بدتر است. غیر از این مگر انقلاب اسلامی در جذب حمایت مردمی ضعف دارد که گروهی به بهانه حمایت از انقلاب و ولایت فقیه خود را مجاز به دروغ و تهمت و فحّاشی می‌‌دانند؟.

در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، گزیده ای از این مصاحبه آمده است؛

انقلاب اسلامی چون براساس تعالیم اسلام بنا نهاده شده آن‌قدر محتوا دارد که اگر واقعیت‌ها بدون رنگ و لعاب دروغین به مردم گفته شود، مردم ایران، حتی پیروان اقلیت‌های دینی و مذهبی هم به آن علاقه‌مند می‌‌شوند. آن‌گونه که در زمان مبارزه و در دوران پیروزی و تثبیت همه کارهای ما با مردم بود. اگر مردم نبودند، شعارهای دهن ‌پُر‌کن احزاب و گروهک‌های متعددی که آن روزها آزادانه بیان می‌‌شد، انقلاب را از مسیر خویش منحرف می‌‌کرد. ولی دیدیم که ناپاکی‌ها در دریای مردمی کنار زده شدند.

من از سبکی که فعلا دارد در رسانه ملی عمل می‌شود، راضی نیستم. باید خیلی حرفه‌ای‌تر از این، واقعی‌تر و مخاطب‌شناس‌تر و حقیقت‌گوتر باشد. ما نیاز به رسانه‌ای داریم که واقعاً مورد اعتماد مردم باشد و مردم حرفش را بفهمند و قبول کنند. این دور از دسترس نیست و قابل تأمین است. موارد مبتذلی در برنامه های ماهواره ای وجود دارد که جوان‌های مردم را به انحراف می‌کشاند و فکر نمی‌کنم برای جامعه درست باشد. اما باید به کانال‌هایی که مطلب می‌گویند، گوش داد. بالاخره این‌ها هستند و دیگران گوش می‌دهند. اگر بخواهیم جلوگیری کنیم، هم نمی‌توانیم. شما که می‌دانید الان دشمنان ما، آمریکایی‌ها و دیگران هزینه زیادی انجام می‌دهند تا فیلترشکن‌هایی درست ‌کنند که اصلاً نشود سانسور کنیم و به آنجا می‌‌رسند که جلوی سانسور را بگیرند.

اشکال بعدی که از نظر روانی پیدا می‌‌شود، این است که «الانسان حریص علی ما منع». وقتی چیزی ممنوع شود، آدم‌های کنجکاو بیشتر دنبال آنها می‌‌روند تا ببینند آن چه بود؟ از همان اول می‌گویند این کار سیاسی است. آخر هم می‌بینند ما حق داشتیم. بنابراین فکر می‌کنم مطالب را باید گوش دهیم. البته بحثی در فقه داریم که فقها مطالعه کتب ضلال و آن چیزی را که آدم و حوا را گمراه می‌کند و جواب در آن نیست، اشکال می‌گیرند. ولی اگر همان مطالب کتب ضلال را همراه با جواب در اختیار بگذارند، اشکال نمی‌کنند که طرف اشکال را بفهمد، جواب را هم بفهمد تا بتواند انتخاب کند. به ‌هر حال در اسلام آزادی استماع افکار و حرف‌های دیگران و انتخاب احسن جزء محسنات است.

۱۳۹۲/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...