نسخه چاپی

توقف پرداخت وام انفرادی مشاغل خانگی

معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت وام ۲۰میلیون تومانی به مشاغل خانگی افزود: در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مقرر شد تسهیلات با رویكرد شبكه سازی و پشتیبان ارائه شود.

به گزارش نما، علی اکبر لبافی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه قانون حمایت از مشاغل خانگی در سال 90 تصویب و ابلاغ شد افزود: بر اساس این قانون دولت از مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت می کند.

وی ادامه داد: مشاغل یا کسب و کار خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در غالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد‌های مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت یا و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌گردد.

لبافی بیان کرد: براساس ضوابط پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی، وام‌های خود اشتغالی به تمامی اقشار جامعه علی الخصوص خانم‌های خانه دار و دانشجویان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی تسهیلات اشتغال به صورت تک اشتغالی ارائه می‌شد که در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مقرر شد تسهیلات دهی با رویکرد شبکه ای و به صورت پشتیبان باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد بستر سازی و ایجاد شبکه‌های لازم برای مشاغل خانگی پشتیبان منجر به ماندگی و پایداری مشاغل است افزود: در راستای این موضوع در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد بانک مهر امام رضا 20 درصد از منابع تخصیصی خود را به تسهیلات مربوط به مشاغل پشتیبان اختصاص دهد.

لبافی با اشاره به اینکه از زمان آغاز این طرح تا کنون بیش از 500 هزار نفر از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کرده‌اند بیان کرد: همچنین تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار مجوز فعالیت در زمینه مشاغل خانگی صادر شده است.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به صورت شبکه‌ای و پشتیبان ارائه شود می‌تواند موجب کاهش دغدغه های افرادی باشد که در این زمینه فعالیت می‌کنند چرا که وقتی تسهیلات به صورت شبکه ای به فرد حقیقی و حقوقی داده می شود. فرد با خرید ابزار اولیه و در اختیار قرار دادن این مواد در اختیار شاغلین شغل‌های خانگی، محصول را تولید و به بازار عرضه می کند و این موجب پایداری مشاغل خانگی می شود.

۱۳۹۲/۵/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...