نسخه چاپی

یاران قدیمی روحانی كجا می‌روند؟

این روزها با پایان جلسات رای اعتماد بهارستان‌نشینان به كابینه یازدهم كه در نهایت منجر به ورود 15 وزیر به هیات دولت شد، این گمانه‌زنی تقویت شده است كه «یاران قدیمی» حسن روحانی كه در كابینه جای نگرفته‌اند، كجا مشغول به فعالیت خواهند شد.

به گزارش نما به نقل از راه دانشجو، معمولا هر رئیسی سعی دارد تصدی امور را بر عهده کسانی گذارد که بیشترین قرابت فکری را با او دارند و از هر سو مورد تایید او هستند؛ مردانی که عنصر «تخصص» و «تدبیر» را نیز در عین حال دارا باشند. از این افراد تحت عنوان «یاران قدیمی» یاد می‌شود؛ یارانی که در سخت‌ترین شرایط و پیچیده‌ترین امور، رئیس را تنها نگذاشته و او را یاری رسانده‌اند.

از جمله یاران قدیمی حسن روحانی که بسیار مورد وثوق اوست، «مرتضی بانک» است که هنوز مسئولیتش در کابینه قطعی نشده اما با رد سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و ورزش و جوانان، نام او دوباره بر زبان آمد تا یاری‌رسان دولت در این مقطع حساس باشد.

بانک که یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، به احتمال فراوان به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی خواهد شد؛ هر چند که این احتمال نیز وجود دارد که وی به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور مشغول به فعالیت شود.

همچنین خبرهای رسیده حاکی از آن است که به احتمال فراوان سید رضا صالحی امیری که از گزینه‌های تصدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود به احتمال فراوان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات به مجلس معرفی شود و در این صورت دکتر محمدمهدی مظاهری معاون پیشین فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب خواهد شد. مظاهری از آنجا که یک چهره فرهنگی به شمار می‌آید یکی از گزینه‌های قطعی تصدی این مسئولیت در کابینه یازدهم است. پیش‌تر نیز از او به عنوان رئیس احتمالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دولت حسن روحانی یاد می‌شد.

۱۳۹۲/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...