نسخه چاپی

مردم اهر و هریس نگران خروج پیمانكاران از منطقه زلزله‌زده هستند

عکس خبري -مردم اهر و هريس نگران خروج پيمانكاران از منطقه زلزله‌زده هستند

نماینده مردم اهر و هریس گفت: تعداد زیادی از پیمانكاران مناطق زلزه‌زده به نشانه اتمام كارهای عمرانی در حال خروج از این منطقه هستند به همین خاطر مردم دچار اضطراب شده‌اند و لذا دولت جدید باید مانع رفتن این افراد شده و تعهدات گذشته را اجرایی كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، زمین‌لرزه‌های آذربایجان شرقی در سال۱۳۹۱ دو زمین‌لرزهٔ نسبتاً شدیدی بودند که در روز شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ مناطقی از اين استان را لرزاندند؛ زمین‌لرزه‌ اول در ساعت ۱۶:۵۳ به وقت محلّی در ۱۷ کیلومتری اهر و زمین‌لرزه‌ای دوم در ساعت ۱۷:۰۴ به وقت محلّی در ۱۰ کیلومتری ورزقان رخ داد.

بر اثر این زمین‌لرزه در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، ۳۰۶ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر مجروح شدند. در مجموع ۱۵۵ هزار نفر دچار حادثه شدند که در اهر ۶۷ هزار نفر، ورزقان ۴۲ هزار نفر، هریس ۴۰ هزار نفر و تبریز شش هزار نفر را در بر می‌گیرد. بیشترین تلفات انسانی از روستاهای «باجه باج»، «گوردره» و «دبنو» و همچنین شهر ورزقان بوده‌است.

در محدوده این زمین‌لرزه‌ها ۱۸ هزار و ۶۱۸ واحد مسکونی دچار آسیب شده که از این تعداد ۵ هزار و ۳۲۹ واحد به طور کامل تخریب شده‌اند. در مجموع ۴۱۰ روستا دچار تخریب شده و ۶۵ روستا به طور کامل از بین رفته‌اند. ۱۲ روستای شهرستان ورزقان به طور کامل تخریب شده که هر یک از این روستاها حدود ۹۰۰ تا هزار نفر جمعیت داشتند که کمتر از ۴۰ درصد آنها جان خود را از دست داده‌اند.
عباس فلاح‌باباجان نماينده مردم اهر و هريس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، درباره وضعيت مردم زلزله‌زده اين منطقه اظهار داشت: اقدامات خوبي در روستاها انجام شده و اكنون روستاها در وضعيت بهتري نسبت به شهرها قرار دادند.

وي افزود: در حال حاضر 800 واحد مسكوني روستاهاي هريس نيمه تمام باقي مانده است اين واحدها در مرحله نهايي قرار دارند ولي به علت نبود تسهيلات صاحبان آنها از ادامه ساخت بازمانده‌اند.

اين نماينده مجلس تصريح كرد: همچنين 300 واحد مسكوني از روستاهاي اهر نيز به صورت نيمه كاره رها شده است اين واحدها نيز با معضل نبود تسهيلات مواجه‌اند.

فلاح باباجان با اشاره به وضعيت شهر اهر اظهار داشت: در اثر وقوع زلزله 1680 واحد مسكوني شهر اهر زيان ديده‌اند كه از مجموع اين واحدها فقط 500 واحد پايان كار گرفته‌اند و بقيه آنها منتظر دريافت تسهيلات هستند.

وي با انتقاد از وضعيت زيرساختي روستاهاي اهر و هريس افزود: در اثر زلزله مدارس، مساجد و خانه‌هاي بهداشت روستاهاي اين دو شهرستان از بين رفته‌اند و با گذشت اين مدت فقط دو مدرسه در حال ساخت است.

اين نماينده مجلس با اشاره به تخريب بيمارستان هريس بر اثر اين زلزله اظهار داشت: زلزله صد در صد بيمارستان هريس را تخريب كرد و اكنون تجهيزات اين بيمارستان به يك مدرسه انتقال يافته است و با وجود تنگناها بسياري از اقداماتي كه بايد در يك بيمارستان انجام شود قابل اجرا شدن نيست.

وي با اشاره به وضعيت آب و برق روستاهاي زلزله زده گفت: برخي از روستاها هنوز برق ندارند و بايد اقدامات لازم براي برق دار شدن اين روستاها صورت گيرد.

فلاح باباجان با انتقاد از ترك پيمانكاران از منطقه زلزله‌زده اهر و هريس خاطر نشان كرد: تعداد زيادي از پيمانكاران به نشانه اتمام كارهاي عمراني در حال رفتن از اين منطقه هستند به همين خاطر مردم دچار اضطراب شده‌اند دولت جديد بايد مانع رفتن اين افراد شود و تعهدات گذشته را اجرايي كنند.

۱۳۹۲/۵/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...