نسخه چاپی

مجلس ورود سرنگ‌های آلوده چینی را پیگیری می‌كند

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تكذیب سازمان غذاو دارو در خصوص واردات سرنگ‌های آلوده از كشور چین، گفت: كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با قاطعیت پی گیر بوده و در صورت اثبات ورود سرنگ‌های آلوده بی‌شك سازمان‌های مربوط باید پاسخ‌گو باشند.

به گزارش نما، حمیدرضا عزیزی فارسانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه ورود سرنگ‌های آلوده به کشور سلامت مردم در جامعه را تهدید می‌کند، افزود: سازمان استاندارد و وزارت بهداشت باید به دقت بر ورود وسایل و تجهیزات درمانی نظارت کنند تا بر اثر سهل‌انگاری برخی از مسئولان شاهد به خطر افتادن جان مردم نباشیم.

نماینده مردم اردل، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که بحث سرنگ‌های آلوده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با دقت و کارشناسی در حال پی‌گیری است، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون گزارش شفافی در خصوص سرنگ‌های مذکور از سازمان استاندارد یا غذا و داروی وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه نشده تا بتوان در خصوص آن تصمیم‌گیری نهایی را اعلام کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تکذیب سازمان غذاو دارو در خصوص واردات سرنگ‌های آلوده از کشور چین، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با قاطعیت پیگیر این موضوع بوده و در صورت اثبات ورود سرنگ‌های آلوده بی‌شک سازمان‌های مربوطه در این زمینه باید پاسخ‌گو باشند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به این سؤال که پرداخت یارانه به دارو به کجا رسید؟ افزود: مسئولان معتقد هستند بخشی از یارانه دارو پرداخت شده اما متأسفانه در واقعیت ما تاکنون شاهد پرداخت ریالی بابت یارانه به دارو‌ نبود‌ه‌ایم.

نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متأسفانه در بحث بودجه ریزی نگاه مسئولان به تخصیص بودجه به بخش سلامت بسیار ضعیف بوده و نسبت به سال‌های قبل این بودجه نصف شده است که برای کمک به سلامت مردم در جامعه باید منابع مناسبی در بودجه درنظر گرفته شود.

به گزارش مجلس نیوز عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: نگاه مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت در بخش سلامت جامعه این بوده که بتواند در بخش تأمین منابع مالی وزارت بهداشت به 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها که در حدود 5 هزار میلیارد تومان است هر چه سریع‌تر دست پیدا کند.

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...