نسخه چاپی

مساجد بلافاصله بعد از نماز تعطیل می شوند

وزیر اوقاف جدید مصر از تصمیم خود مبنی بر بسته‌شدن مساجد این كشور بلافاصله پس از اقامه نمازهای یومیه در آن‌ها خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی «islametinfo»، وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر با صدور بيانيه‌ای اعلام كرد: از اين پس مساجد مصر بلافاصله پس از اقامه نماز در آن‌ها، بسته خواهند شد.
اين تصميم كه پيش از اين در مصر سابقه نداشته است، در پی ناآرامی‌های اخير مصر و حمله به مردم در مسجد «رابعة‌العدوية» واقع در ميدان «رابعة»، محل اجتماع طرفداران مرسی و همچنين به خاك و خون كشيده شدن عده زيادی از طرفداران اخوان‌المسلمين كه در مسجد «الفتح» واقع در ميدان «رمسيس» تجمع كرده‌بودند، گرفته شد.
سخنگوی وزارت اوقاف مصر هدف از اين كار خود را جلوگيری از كشيده‌شدن خشونت‌ها و در‌گيری‌های سياسی به بستر مساجد و حفظ آنان از آسيب‌های احتمالی عنوان كرد.
بعضی منابع خبری بر اين باورند، تعطيلی مساجد، ممنوعيت پخش اذان از مسجد جامع «الازهر» و تعطيلی 10 شبكه اسلامی از جمله «النص» و «الرحمة» در مصر همه نشان از تلاش دولت جديد برای مقابله با ظهور و بروز اسلام در مصر و انحراف انقلاب مردم مصر از هويت اسلامی آن دارند.
اين در حالی است كه مصر از ديرباز به عنوان يكی از مهدهای تمدن اسلامی به شمار می‌آمده‌ و مصری‌ها همواره نشان داده‌اند كه از طرفداران سرسخت اسلام و خواستار اجرای قوانين اسلامی و قطع ايادی دشمنان اسلام از جمله صهيونيسم جهانی در كشور خود هستند.



ایکنا

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...