نسخه چاپی

انتقاد كروبی از حسن روحانی و دوستانش

سه وزیری كه در مجلس رد صلاحیت شدند از چهره های نزدیك به آقای "مهدی كروبی" بوده اند. بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN) برای یافتن دلیل این مسأله به سراغ محمد تقی كروبی رفته است.

مجری بی بی سی فارسی این سؤال را از فرزند مهدی کروبی پرسید: «به نظر می رسد سه وزیری که نزدیک پدر شما بودند رأی اعتماد نگرفتند. شما چطور ارزیابی می کنید؟»

محمد تقی کروبی در جواب مقدمه ای چید و اظهار داشت: «وزرایی که بیشتر جنبه سیاسی، بین المللی و اقتصادی داشتند رأی اعتماد گرفتند؛ اما وزرایی که گرایششان مربوط به حوزه جوانان، دانشگاه ها و آموزش و پرورش بود نتوانستند رأی اعتماد بگیرند. این برمی گردد به رویکرد و نگاهی که مجلس به فضای سیاسی کشور دارد.»

وی با اذعان به نزدیکی سه وزیر به پدرش گفت: «بله. آقای نجفی و سلطانی نیروهای نزدیک به پدر ما بودند و آقای میلی منفرد هم از نیروهای نزدیک به اصلاح طلبی. این برمی گردد به رویکرد درون حاکمیتی و شاید تاکتیک عقب نشینی که در درون دولت وجود دارد.»

کروبی صراحتا رأی عدم اعتماد به سه وزیر را موجب کندی جنبش سبز خود خواند و گفت: «من برداشتم این است که این تاکتیک عقب نشینی که دوستان سعی کردند از عملکرد چند سال گذشته شان فاصله بگیرند، جواب نداد. درباره وزرای اقتصادی جواب داد؛ اما درباره وزرای مربوط به حرکت جنبش و مسایل مهم کشور، پاسخ نداد.»

دیگر سؤال مجری بی بی سی این بود که: «فکر می کنید چرا این اتفاق افتاد؟ آیا کم کاری از خود آقای روحانی بود که نتوانست درباره باز شدن فضای دانشگاه ها و فضای اجتماعی شهرها و آزادی را به هیأت حاکمه بقبولاند؟!»

محمد تقی کروبی ضمن آن که با اکراه، لزوم تعامل دولت و مجلس و قانونی بودن مجلس را پذیرفت گفت: «باید بپذیریم این مجلس به هر شکلی که تشکیل شده باشد طبق اصل ششم قانون اساسی اختیارات وسیعی دارد.»

وی در پایان از آقای روحانی هم انتقاد کرد: «فاصله گرفتن از گذشته، به افکار عمومی ضربه می زند. نقطه کلیدی پیروزی آقای روحانی، باز کردن قفل ها و این بود که گفت من سرهنگ نیستم....من فکر می کنم فاصله ای که برخی دوستان از گفتمان چهار سال پیش گرفتند آسیب پذیری آن ها را در برابر جریان اصول گرایی بیشتر می کند.»

البته وی از اقدامات غیرقانونی پدرش و کشاندن عده ای به خیابان و ایجاد آشوب و شورش چیزی نگفت و توضیح نداد که هزینه این همه آسیب به کشور و خسارت های فراوان به مردم و نظام را چگونه می خواهند جبران کنند؟ اقدامی خلاف قانون که هنوز هم هزینه هایش بر کشور برطرف نشده است.



منبع : سيمرغ

۱۳۹۲/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...