نسخه چاپی

دستور لاریجانی برای بررسی تجمع دانشجویان مقابل مجلس را دریافت نكرده‌ایم

عکس خبري -دستور لاريجاني براي بررسي تجمع دانشجويان مقابل مجلس را دريافت نکرده‌ايم

رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تاكنون نامه رسمی برای بررسی ابعاد تجمع دانشجویان مقابل مجلس از سوی رئیس مجلس به كمیسیون امنیت ملی ارجاع نشده است.

به گزارش نما، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای رسیدگی به تجمع چند سال گذشته دانشجویان در مقابل مجلس شورای اسلامی و دستور رئیس مجلس برای بررسی ابعاد این موضوع، گفت: تاکنون نامه رسمی در این زمینه به کمیسیون امنیت ملی ارجاع نشده و در صورت ارجاع آن در هفته جاری‌، کمیسیون امنیت ملی در جلسات هفته آینده خود موضوع را به صورت دقیق بررسی می‌کند.

وی افزود: به صورت طبیعی نامه رئیس مجلس باید در کمیسیون امنیت ملی مطرح شود و اعضا در مورد آن تصمیم گیری کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رئیس مجلس دستوری برای تشکیل کمیته ویژه داده است، اظهار داشت: هنوز نامه‌ای در این زمینه به ما نرسیده است. البته زمانی که تعدادی از نمایندگان درخواستی از رئیس مجلس می‌نویسند، وظیفه رئیس مجلس ارجاع آن درخواست به کمیسیون‌های تخصصی است، بنابراین در صورت دستور رئیس مجلس، نامه آن باید در این هفته به دست ما برسد.

بروجردی در خصوص تشکیل کمیته‌ای مانند‌ کمیته ویژه حادثه ۲۲ بهمن قم برای بررسی‌کامل ابعاد تجمع دانشجویان در چند سال گذشته، ‌گفت: انشاالله در جلسه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی موضوع را مطرح می‌کنیم تا اعضای‌کمیسیون تصمیم‌گیری‌کنند.

همچنین حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: در صحن علنی مجلس بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه با توجه به بررسی ابعاد حادثه ۲۲ بهمن قم توسط کمیسیون امنیت ملی، تجمع دانشجویان مقابل مجلس و سخنرانی بعضی از نمایندگان در جمع دانشجویان و سخنرانی علیه مجلس و نمایندگان در آن جمع مورد بررسی قرار بگیرد، اما اینکه تقاضا به صورت کتبی به رئیس مجلس تحویل داده شده باشد و او به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده باشد، اطلاعی ندارم.

وی افزود: بنده به عنوان سخنگوی‌کمیسیون امنیت ملی بار‌ها اعلام کرده‌ام‌ که کمیسیون امنیت ملی مجلس آمادگی دارد تا هر نوع بررسی راجع به این حوادث را به دقت گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم انجام دهد و به صورت دقیق همه ابعاد را بررسی‌کند.

۱۳۹۲/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...