نسخه چاپی

روحانی، تشكیلات دفتر احمدی‌نژاد را‌متحول می‌كند

در پی دستور معاون اول رئیس جمهور برای لغو مصوبات دو ماهه آخر عمر دولت دهم، خبرنگار ما كسب اطلاع كرد كه تشكیلات دفتر رئیس جمهوری سابق نیز دستخوش تحول خواهد شد.

به گزارش نما، فارس از برخی منابع کسب اطلاع کرد که قرار است در ادامه لغو تصمیمات دو ماه آخر دولت احمدی‌نژاد، «تشکیلات و پست‌های سازمانی اختصاص یافته به دفتر رئیس جمهور سابق» دچار تغییرات شود.

ایجاد دفتر رئیس جمهور سابق بر اساس دستور غلامحسین الهام معاون توسعه منابع انسانی دولت دهم به حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد صورت گرفته است.

برای این مجموعه نزدیک به ۲۵ پست سازمانی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری نیز تعریف شد و حتی ساختمان هفت طبقه دولتی با عنوان «لادن» در میدان ونک در اختیار رئیس جمهور سابق قرار گرفت.

احمدی‌نژاد یک روز پس از تنفیذ حکم رئیس جمهور جدید، در ساختمان لادن مستقر شد و از همان روز فعالیت‌های خود را با عنوان رئیس جمهور سابق آغاز کرد.

ششمین رئیس ‌جمهور کشورمان در نخستین روز کاری خود در ۱۳ مرداد ۹۲ دیدارهای خارجی‌اش را در محل کار جدید خود انجام داد و در روزهای اخیر نیز با اعضای کابینه دهم نشست برگزار کرد.

در حالی که یک عضو دفتر رئیس جمهوری سابق معتقد است تغییری در ساختار این دفتر که بر اساس نظر وزیران دولت دهم ایجاد شده، صورت نمی گیرد اما یک منبع آگاه با رد این مطلب، از نظر یاران روحانی برای تغییر در تشکیلات و پست‌های سازمانی دفتر مذکور خبر داد.

چندی پیش نیز اعلام شد با دستور مستقیم اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تمام مصوباتی که از تاریخ اول خرداد ۹۲ در هیئت وزیران تصویب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌اند، عملا متوقف شده‌اند.

از اول خرداد سال ۹۲ تا آخرین جلسه هیئت دولت و در طول نزدیک به دو ماه و نیم، بیش از بیست جلسه توسط دولتی ها برگزار شده که حاصل آن بیش از یکصد مصوبه بوده است.

یکی از این مصوبات که هم‌اکنون خبر توقف اجرای آن منتشر شده، افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به ۹ ماه بوده که جزو همین مصوبات محسوب می شود.

همچنین در این راستا برخی مصوبات دولت نیز به‌طور کامل باطل شده‌اند که می توان به واگذاری زمین های نمایشگاه بین المللی تهران اشاره کرد.

مصوبه موسوم به «مهرآفرین» هم جزو مصوباتی محسوب می شد که همان ابتدای کار به‌طور کامل از سوی معاون اول رئیس جمهور لغو شد، در حالی که رئیس دیوان عدالت اداری چنین رویه‌ای را خلاف قانون عنوان کرد.

از سوی دیگر هیئت دولت برخی مصوبات دولت دهم را برای بازنگری به وزارتخانه‌های متبوع خود بازگردانده است؛ در همین رابطه محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس از بررسی مجدد این مصوبات در هیئت دولت پس از تغییرات لازم و اصلاح آنها خبر داد.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...