نسخه چاپی

خط قرمز مجلس از دید مطهری

نماینده تهران با بیان اینكه در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برائت از فتنه به معنی صحیح آن از خطوط قرمز مجلس است، گفت: فتنه‌گر كسی است كه بعد از اعلام نظر شورای نگهبان درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به اعتراض و اغتشاش خود ادامه داده است نه به آن معنایی كه برخی از نمایندگان در نظر دارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شاخص‌های حسن روحانی رئیس جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس گفت: شاخص‌های قبلی آقای روحانی، شاخص‌های خوبی بود و ایشان باید بر معیارها و ملاک‌های خود پافشاری کند. همه وزرایی که معرفی شدند، خوب و کارآمد بودند و آن سه نفری هم که نتوانستند رای اعتماد بگیرند بخصوص آقای نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، به دلیل کم لطفی مجلس بود.

وی با اشاره به تاکید بیش از حد نمایندگان بر فتنه اظهار داشت: به نظر من تاکید بیش از حد نمایندگان بر برائت از فتنه مردم را از یک وزیر کارآمد مانند آقای نجفی محروم کرد. در حالیکه واقعا این افراد هیچ نقشی در فتنه نداشته و هیچ کدام به معنای واقعی کلمه فتنه‌گر نبودند.

مطهری ادامه داد: اگر فردی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان بر اعتراض و اردوکشی‌های خیابانی اصرار داشت، فتنه‌گر است اما هیچکدام از این افراد را نمی‌توان فتنه‌گر نامید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر وجود آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر بنا باشد هر معترضی را فتنه‌گر بنامیم یعنی ما به یک فضای بسته، اختناق و عدم آزادی اعتراض و مخالفت در جامعه قائل هستیم که هیچ کدام از ما و نمایندگان مجلس این اعتقاد را نداریم و معتقدیم آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حذف نجفی از وزارت آموزش و پرورش به بهانه‌های کودکانه تصریح کرد: صرف اینکه کسی مخالف نامگذاری یک میدان به نام ۹ دی باشد، دلیل بر مخالفت او با حماسه ۹ دی نیست و آقای نجفی هم در این باره در مجلس توضیح دادند. ضمنا دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده در حوادث سال ۸۸ نیز نقطه مثبتی است که باعث شد آنها جذب ضدانقلاب نشوند. ایشان به اقتضای شغل وحضورشان در شورای شهر تهران به دیدار این افراد رفتند و معتقدم نمایندگان تهران در مجلس نیز باید این کار را انجام می دادند.

مطهری در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه در بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی باقیمانده افراط و تفریط صورت نگیرد، افزود: در جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در موارد زیادی کارآمدی و تخصص وزرا مغفول واقع و تنها به بحث فتنه پرداخته شد. امیدوارم در بررسی صلاحیت سه وزیر باقیمانده شاهد اینگونه افراط ها نباشیم.

نماینده مردم تهران به خطوط قرمز مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اشاره کرد و اظهار داشت: ناکارآمدی، عدم تجربه کافی، عدم تخصص، موارد غیراخلاقی، عدم اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و البته برائت از فتنه به معنی صحیح آن از خطوط قرمز مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است. بار دیگر تاکید می‌کنم، فتنه‌گر کسی است که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان به اعتراض و اغتشاش خود ادامه داده است نه به آن معنایی که برخی از نمایندگان در نظر دارند. گذشته از این مطلب، وقتی آقای روحانی وزرا را به مجلس پیشنهاد می‌کنند اطلاعات کافی را از مراجع ذیربط جویا شده اند و دلیلی ندارد که مجلس در این مورد وسوای به خرج دهد. پافشاری زیاد بر این مسئله، نقطه ضعف است و خوشایند مردم هم نیست.

مطهری در پایان و در پاسخ به این سوال پس به نظر شما عدم رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی به دلیل حضور در فتنه، اشتباه بود، افزود: شاید تعبیر «اشتباه» در مورد تصمیمات مجلس درست نباشد، چون ملاک، رای اکثریت نمایندگان است و هرچه باشد باید مبنای عمل واقع شود. ولی هرکس می تواند این نظر اکثریت را با نظر خود بسنجد و بر درستی یا نادرستی آن حکم صادر کند. از نظر من حذف آقای نجفی یک اشتباه و به ضرر کشور بود. البته حذف آقایان میلی منفرد و سلطانی فر مورد توافق ۲ فراکسیون مجلس بود ولی حذف آقای نجفی ناخواسته و نتیجه تلاش های پشت پرده مخالفان سرسخت ایشان بود و البته بسیاری از نمایندگان نیز از شنیدن این خبر ناراحت شدند.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...