نسخه چاپی

گل‌محمدی به پرسپولیس رسید

هفته ششم لیگ برتر با انجام هفت دیدار روز جمعه آغاز می‌شود و پرسپولیس در ورزشگاه تختی میهمان نفت تهران است و فولاد صدرنشین هم باید به مصاف تیم همشهری‌اش برود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، هفته ششم لیگ برتر با انجام هفت دیدار در روز جمعه آغاز می‌شود. تنها دیدار باقیمانده این روز بین استقلال و راه آهن روز یکشنبه آینده انجام می‌شود.

نگاهی به این هفت مسابقه می‌اندازیم؛

نفت تهران - پرسپولیس؛ گل‌محمدی مقابل تیم سابقش

سرخپوشان هفته گذشته 10 نفره دست به کاری بزرگ زدند و سه امتیاز از ملوان گرفتند تا همچنان خود را جمع مدعیان قهرمانی حفظ کنند. پرسپولیس در این هفته مثلا باید خارج از خانه بازی کند و به مصاف تیم نفت تهران در ورزشگاه تختی برود. این اولین باری است که نفت در ورزشگاه تختی میزبان پرسپولیس است. دایی قطعا شاگردانش را در این بازی باز هم برای برد به میدان می‌فرستد و سرخپوشان آرایشی هجومی خواهند داشت. مهرداد کفشگری به دلیل اخراج در بازی قبل و رضا حقیقی مصدوم تنها غایبان پرسپولیس در این بازی هستند.

نفت تهران هم مثل پرسپولیس 10 امتیازی است ولی به دلیل گل‌های زده بیشتر در رده سوم و یک پله بالاتر از پرسپولیس قرار دارد.

سرخپوشان تهرانی در ورزشگاه تختی بازی سختی پیش رو دارند زیرا یحیی گل‌محمدی فصل گذشته سرمربی پرسپولیس بود و به خوبی به نقاط ضعف و قوت پرسپولیس اشراف دارد. از سویی دیگر نفت تهران مهاجمان خطرناکی دارد و نیلسون در این بازی کارش سخت‌تر از بازی‌های دیگر است.

نبرد گل‌محمدی و دایی دو دوست و هم‌بازی قدیمی در میدان فوتبال دیدنی خواهد بود. گل‌محمدی از اینکه هنوز مطالباتش را از پرسپولیس به طور کامل نگرفته بسیار گله‌مند است و در این بازی می‌خواهد باردیگر توانایی‌های فنی خود را به رخ رویانیان بکشد.

فجرسپاسی - تراکتورسازی تبریز؛ کار سخت جلالی در حافظیه

فجر سپاسی هفته گذشته توانست سپاهان را در شیراز زمین‌گیر کند و اولین بردش را مقابل این تیم به دست بیاورد تا غلامحسین پیروانی و شاگردانش از زیر فشار روانی بیرون بیایند. با این حال فجر هنوز در انتهای جدول است و ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را دارد ولی بعید است جوانان فجر حریف راحتی برای تراکتورسازی باشند. تراکتورسازی هفته گذشته در خانه دو امتیاز حساس مقابل مس را از دست داد تا جلالی از وقت‌کشی‌ها در فوتبال گلایه کند. او در شیراز از یک چیز می‌تواند خیالش راحت باشد، اینکه فجر تیمی نیست که دنبال ترفندهایی مثل وقت‌کشی باشد. علی کریمی و کریم انصاری‌فرد و سایر ستارگان تراکتورسازی باید در این بازی پیروز شوند وگرنه ممکن است که وضعیت تراکتورسازی در جدول لیگ نامناسب شود.

فجرسپاسی می‌خواهد از انتهای جدول جدا شود و تراکتورسازی هم دوست دارد که همچنان در جمع مدعیان باقی‌ بماند، همین مسئله می‌تواند نوید یک بازی زیبا را در حافظیه بدهد.

گسترش فولاد تبریز - داماش گیلان؛ رسول به دنبال برد، افشین به دنبال مساوی

گسترش فولاد با توجه به اینکه اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند نتایج قابل قبولی گرفته و با شش امتیاز در رده هشتم است. داماش گیلان اما همچنان بر روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد و با سه امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد. شاگردان افشین ناظمی روز سختی را در تبریز خواهند داشت و اگر در این بازی هم بازنده شوند وضعیت داماش در جدول بدتر از قبل می‌شود. رسول خطیبی هم می‌خواهد با یک برد خانگی تیمش را در میانه بالایی جدول حفظ کند. بعید است داماش بتواند در تبریز پیروز شود و شاید یک مساوی هم برای رشتی‌ها در تبریز راضی کننده باشد.

سایپا - مس کرمان؛ پنجمین مساوی یاوری؟

سایپا یک بار در ورزشگاه خانگی خود پرسپولیس را شکست داد و اکنون بازیکنانش با روحیه بهتری در ورزشگاه انقلاب کرج بازی می‌کنند و آنها می‌خواهند دومین برد خود را به دست بیاورند. مس تیمی است که در این فصل اصلا بردی نداشته است و شاگردان محمود یاوری با چهار مساوی و یک باخت در جدول لیگ در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند. یاوری در این بازی هم به احتمال فراوان برای یک مساوی دیگر تیمش را روانه میدان می‌کند و فیرات هم می‌خواهد خودی نشان بدهد و با یک برد دیگر دل هواداران اندک سایپا را به دست بیاورد.

ملوان - ذوب آهن؛ لوکا در مرداب به دنبال اولین برد

ملوان هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورد تا دراگان اسکوکیچ از بازیکنانش به شدت انتقاد کند و بگوید آنها به اندازه کافی جاه طلب نبودند. اکنون ملوانان می‌خواهند در خانه مقابل ذوب آهنی که در این فصل هنوز بردی نداشته به پیروزی برسند. اگر این اتفاق بیافتد شرایط لوکا بوناچیچ در ذوب آهن دشوار خواهد شد. بوناچیچ اگر بتواند از مرداب انزلی پیروز خارج شود شاید بتواند در ادامه راه موفق‌تر عمل کند. ذوب آهن بیاتی‌نیا مهاجم خود را هم به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. هرچند این تیم تاکنون دو گل در لیگ برتر زده است.

سپاهان - صبای قم؛ پایان ناکامی؟

سپاهان دو باخت متوالی داشته تا همه بگویند سپاهان نسبت به فصل گذشته ضعیف‌تر شده است. صبای قم هم از هفته سوم بردی نداشته است. مایلی‌کهن اگر بتواند در اصفهان سپاهان را شکست بدهد و سومین باخت متوالی را به قطب زرد فوتبال تحمیل کند استقلال و دیگر تیم‌های مدعی را خوشحال می‌کند و وضعیت کرانچار در اصفهان هم دشوار خواهد شد. مجتبی جباری هم که این روزها هر روز شایعه جدایی‌اش از سپاهان منتشر می‌شود ظاهرا خیلی از وضعیتش در تیم راضی نیست که چنین حرف‌ و حدیث‌هایی پیش می‌آید با این حال اگر سپاهان پیروز شود شاید همه چیز فراموش شود.

فولاد - استقلال خوزستان؛ دربی خوزستان

فولاد صدرنشین لیگ برتر این هفته باید در دربی خوزستان به مصاف استقلال از نوع جنوبی‌اش برود. شاگردان حسین فرکی اگر بتوانند در این دربی هم پیروز شوند همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی می‌مانند. ویسی هم که شروع خوبی در لیگ داشت به یکباره وضعیت تیمش به هم ریخت و با دو باخت متوالی در آمپاس قرار گرفته است. دربی خوزستان قطعا دیدنی خواهد بود ولی نتیجه این بازی برای استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی و دیگر تیم‌های مدعی هم مهم است. ویسی که از دست بازیکنانش دلخور است اگر می‌خواهد اتفاق تلخ بازی با پیکان برایش تکرار نشود باید در این بازی پیروز شود ولی او مانعی فولادی پیش رو دارد.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...