نسخه چاپی

روایت جدید ازشهیدگمشده ماه عسل

با انتشار خبری مبنی بر شناسایی خانواده شهید ایرج خرم جاه پیگیر صحت و سقم ماجرا از زبان خانواده وی شدیم و متوجه شدیم سال هاست شهید گمنامی به جای ایرج تسلای دل مادر شده است.

به گزارش نما به نقل از پارسینه، ماجرای جعفر زمردیان و عکس شهید ایرج خرم جاه در برنامه ماه عسل امسال این برنامه را به یکی از جنجالی ترین و پربیننده ترین برنامه های ماه عسل تبدیل کرد، برنامه ای که در آن آقای زمردیان با شناساندن عکس شهیدی که به اشتباه به جای خودش دفن شده بود از همه مردمی که آن برنامه را می دیدند درخواست کرد با شناسایی هویت واقعی این عکس خانواده این شهید را از محل دفن شهیدشان باخبر کنند.

به دنبال انتشار خبر شناسایی این شهید و اینکه متولد استان البرز بوده است، بسیار تلاش کردم تا شماره یا آدرسی از خانواده شهید ایرج خرم جاه بدست بیاروم، بعد ازکلی تلاش با تماس بنیاد شهید و کارکنانش که به واسطه کار خبری با آنها آشنا بودم توانستم شماره ای از خانواده این شهید پیدا کنم، دو شماره داشتم یک شماره ثابت و یک شماره تلفن همراه.

با شماره ثابت تماس گرفتم برای ساوجبلاغ بود، پنج بوق، کسی جواب نداد، نا امید نشدم می خواستم هرطوری هست خبری از این خانواده بگیرم و بدانم اوضاعشان بعد از شناسایی هویت شهیدشان چطور است.

همانطور که شماره تلفن همراهی را که از خانواده شهید داشتم می گرفتم دعا می کردم که کسی که جواب می دهد از اعضای همان خانواده باشد.

بالاخره بعد از چند بوق مردی جواب داد، با هیجان پرسدیم ببخشید آقای خرم جاه، گفت بله، بسیار خوشحال شدم، برادرش بود، تورج خرم جاه.

از او در خصوص نحوه شهادت برادرش و اینکه چگونه هویت وی مشخص شده است پرسیدم، گفت: حاج غلام پسر عمویم پیگیر این قضایا است اما خودم که عکس را دیدم شک نکردم که این عکس متعلق به ایرج است.

برادر این شهید ادامه داد: به صورت اتفاقی تلویزیون نگاه می کردم، دیدم عکسی از یک شهید نشان می دهند تا عکس را دیدم به همسرم گفتم دارند عکس ایرج را نشان می دهند، همسرم گفت چه می گویی ایرج که الان در امامزاده دفن است!

تورج خرم جاه ماجرای شهادت برادرش و مزار او در نزدیکی محل خانه شان را اینطور توضیح داد: برادرم در 27 دیماه سال 65 در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید بود، اما ما 9 سال از وی بی خبر بودیم، در این 9 سال هر روز خبری تازه به گوشمان می رسید، یکی از همرزمانش می گفت شهید شده است، یکی می گفت تیر خورده بود و او را به عقب جبهه بردند، یکی می گفت مفقود شده است و .... اما بعد از 9 سال تابوت یک شهید را آوردند و گفتند این ایرج شماست.

وی که کمی نگرانی همراه با خوشحالی در صدایش موج می زد، گفت: افرادی که به جبهه رفته بودند می گفتند این پلاکی که برای این شهید است به مشخصات ایرج نمی خواند آخر برادر من غواص بود و برخی گفتند این پلاک مربوط به گردانی که وی درآن بوده، نیست، از طرفی گفتند چیزی نگویید بگذارید حداقل این شهید تسلای دل مادر باشد.

برادر شهید ایرج خرم جاه اظهار داشت: هر زمان که بر مزار کنونی برادرم می رفتم حس غریبی داشتم احساس می کردم شهیدی که اینجا دفن است برادر من نیست، مادرم هم همیشه گله می کرد که تو چرا کم به مزار برادرت سر میزنی.

وی گفت: غروب که برنامه ماه عسل را دیدم عکس راشناختم. شک نکردم که عکس متعلق به ایرج است اما باز هم دو دل شدم، ساعت هفت صبح با دیدن تکرار برنامه مطمئن شدم که عکس متعلق به برادرم است، فردای آن روز هر کس که آن برنامه را دیده بود به ما زنگ میزد و می گفت عکس ایرج را نشان دادند ما هم شناخیتم.

خرم جاه افزود: به صدا وسیما زنگ زدیم و پیگیر شدیم، عکس را آوردند، حاج غلام هم چندعکس از معراج شهدا تهران گرفته بود تابا هم تطبیق دهیم، بادیدن عکس ها دیگر مطمئن بودم ایرج را پیدا کرده ام.

عکس را معراج شهدا تایید کرده است

برادر شهید ایرج خرم جاه گفت: عکس را معراج شهدا پیدا کرده و امضا نیز کرده است و ما از نظر عکس مطمئن هستیم که ایرج را بعد ازسال ها پیدا کرده ایم، اما هنوز می ترسیم که اشتباهی شده باشد، مادرم دیگر طاقت ندارد دوباره ماجراها و سختی های نه سال اول شهادت ایرج را ببیند.

تورج خرم جاه ادامه داد: قرار است 5 شنبه به همدان برویم، آنجا مراسمی برای ایرج گرفته اند، ما باید به این سفر برویم تا از کل ماجرا باخبر شویم همچنین منتظر جواب آزمایش های DNA باشیم تا مطمئن شویم عکس متعلق به ایرج است.

وی در خصوص حس و حال خانواده و مادرش چنین می گوید: مادر حال عجیبی دارد از طرفی خوشحال است و از طرفی دیگر طاقت ندارد، او داغ جوان دیده است، بی صبرانه منتظر ایرج است.

برادر شهید ایرج خرم جاه در پایان به خبرنگار مهر گفت: قرار بود از شبکه یک سیما بیایند و از خانواده ما برای ماجرای اتفاق افتاده گزارش بگیرند اما ما قبول نکردیم تا این موضوع کاملا روشن شود.

ماجرای شهید "ایرج خرم جاه" دوباره برای شهیدی که به جای ایرج دفن است تکرار می شود؟

صحبت های این برادر نکاتی مهم داشت، اول اینکه به نظر می رسد ماجرای ایرج خرم جاه و خانواده اش دوباره برای شهیدی که به جای ایرج دفن است اتفاق می افتد اما این بار پیدا کردن خانواده اش کمی سخت تر می شود، برادر، خواهر و مادر شهید ایرج خرم جاه بی صبرانه منتظرند تا 5 شنبه فرا رسد و آنها به همدان بروند، به گفته برادر این شهید بزرگوار شهیدی که به جای ایرج دفن است در این سال ها مونس مادر بوده و با روحش و حس حضور ایرج، مادر را بسیار یاری داده است.

گفتنی است، شهید ایرج خرم جاه در ششم بهمن ماه سال 47 متولد شده و در 27 دیماه سال 65 در 18 سالگی در عملیات کربلای 5 به شهادت می رسد.

به دلیل شباهت بیش از اندازه عکس زمان شهادت این شهید با عکس آقای جعفر زمردیان، خانواده زمردیان با تایید شهادت فرزندشان جعفر، شهید ایرج خرم جاه را به اشتباه به جای جعفر زمردیان در همدان دفن می کنند، وی که پس از اسارت به آغوش خانواده باز می گردد و از ماجرا با خبر می شود بسیارتلاش می کند تاهویت واقعی شهید را شناسایی کند اما موفق نمی شود تا اینکه در برنامه ماه عسل امسال که ازشبکه سوم سیما پخش شد وی عکس شهید ایرج را نشان داده و ازمردم می خواهد در صورت شناسایی هویت واقعی این عکس وی را در جریان بگذارند.

خانواده شهید ایرج خرم جاه در حال حاضر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ساکن هستند.

۱۳۹۲/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...