نسخه چاپی

طرح مجلس برای نجات دریاچه ارومیه در كمتر از 3 سال

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی از طرحی خبر داد كه با اجرای آن می توان در كمتر از سه سال، دریاچه ارومیه را نجات داد.

به گزارش نما،علی علیلو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای این طرح چندین ماه کار مطالعاتی صورت گرفته و دو پژوهشکده تحقیقاتی نیز این طرح را مورد مطالعه قرار داده‌اند افزود: هزینه این طرح بسیار مقرون به صرفه‌تر از هزینه ۲۴ طرح قبلی است و با عملیاتی شدن آن نه تنها دریاچه ارومیه احیاء می‌شود، بلکه بخش کشاورزی نیز رونق و توسعه خواهد یافت.

علیلو با اشاره به تقدیم این طرح به چیت‌چیان، وزیر نیرو دولت یازدهم گفت: وزیر نیرو و هیات وزیران، در اولین جلسه رسمی خود، احیای دریاچه ارومیه را به عنوان اولین مصوبه و موضوع مورد بحث خود قرار دادند و هیات دولت مصوب کرد کارگروهی برای نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو تشکیل شود.

وی افزود: مقرر شده است در این کارگروه با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلی به عمل آمده در این زمینه و بررسی‌های تخصصی و میدانی بیشتر، ظرف دو ماه راهکارهای نجات دریاچه ارومیه را تدوین و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارائه کند.

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های وزارت نیرو در دولت جدید، به زودی مردم استان‌های شمال غرب کشور خبرهای خوشی را در خصوص دریاچه ارومیه بشنوند.

به گزارش ایسنا: تراز آبی فعلی دریاچه ارومیه 1270.0 سانتیمتر است، این درحالی است که تراز آبی دریاچه ارومیه در سال گذشته 1270.83 بود و این میزان کاهش به خاطر تخریب بالای آب، نشان‌دهنده تشدید وضعیت وخیم این تالاب بین‌المللی و جانوران با ارزش آن است.

۱۳۹۲/۵/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...