نسخه چاپی

حذف اسلام از وزارت فرهنگ از شرق كلید خورد

روزنامه وابسته به افراطیون مشاركتی و كارگزارانی (شرق) در یادداشتی به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده تا ارشاد اسلامی را از این وزارتخانه حذف كند و به سازمان تبلیغات بدهد.

به گزارش نما "ندای انقلاب" نوشت: مصطفی ایزدی متولد شهر نجف آباد فعالیت‌های سیاسی خود را با نوشته‌ها و مقالات و همکاری با گروه‌های سیاسی دانشجویی آغاز کرد.

پس از آن در سال ۱۳۵۸به عنوان نویسنده به رادیو راه یافت. وی پس از مدتی به عنوان مدیر رادیو گرگان به آن اداره رفت و پس از آن مدیریت کل صدا و سیمای مازندران را به عهده گرفت. در سال ۱۳۶۲ بود که به نگارش و چاپ کتاب زندگینامه منتظری با عنوان "فقیه عالیقدر" اقدام کرد.

وی در خلال سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه «آوا» بود که در گستره سراسری و با موضوعیت سیاست داخلی و مسایل فرهنگی منتشر می‌شد. آوا به دلایل فعالیت های ساختارشکنانه در بهار ۱۳۷۹ لغو پروانه شد.

ایزدی در عین اینکه کارمند رسمی سازمان صدا و سیما در پست سازمانی پزوهشگر ارشد بود مسوولیت‌های متعددی در نهادهای دیگر دولت داشت که از آن جمله می‌توان به ۱۲ سال سابقه معاونت سیاسی امنیتی وی در استانداری‌های خوزستان،خراسان در زمان استانداری علی جنتی و استانداری تهران و قائم مقامی ستاد تبلیغات جنگ به مدت ۲ سال، عضویت در هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی، مدیریت عاملی شرکت فرهنگ فیلم و ... اشاره کرد.

وی عضو باند مهدی هاشمی معدوم بوده و در ۲۹ بهمن سال ۸۲ در زمان ریاست جمهوری خاتمی با نوشتن بیانیه ای خواستار عدم حضور مردم در انتخابات مجلس هفتم شد.

ایزدی همچنین در روز عاشورای سال ۸۸ به دلیل "تبلیغ علیه نظام"، "تبانی به منظور انجام جرایم" و "اختلال در نظم عمومی" دستگیر و از سوی دادگاه محاکمه و به مدت ۱ ماه بازداشت شد.

وی از یادداشت نویسان نشریه پیام هاجر ( اعظم طالقانی) است.

ایزدی صبح امروز در یادداشتی در روزنامه وابسته به افراطیون و کارگزاران (شرق) خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که زمانی معاونت امنیتی وی در استانداری خوزستان را عهده دار بوده مطالبی را عنوان کرده که نکات تاسف باری در آن دیده می شود.

وی در یادداشت خود آورده است که اختيارات شما زياد و امکاناتتان اندک است، اما اشکال حوزه فعاليت شما در اختيارات مربوطه اين است که خارج از تشکيلاتتان، خيلي ها خود را ملزم مي دانند براي خويش اختياراتي قايل شوند و متاسفانه تلاش مي کنند با شما در اختيارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شريک شوند، بدون اينکه ملزم به پاسخگويي به وزير يا مرکز قانوني ديگري باشند. اين مهم ترين پديده ناميموني است که دست و پاي شما را مي بندد، اما بنده در شما شجاعتي سراغ دارم که اجازه نمي دهيد، اين مدعيان، فضا را به نفع خود رقم بزنند.

در جای دیگر این یادداشت آمده که شما در گفت وگويي اعلام کرده ايد که «بايد فضاي فرهنگي را از فضاي امنيتي و سياسي جدا کرد.» (هفته نامه آسمان شماره ۵۵). اين جمله اميدافزا، فضاي جديدي در ميان اصحاب فرهنگ و هنر فراهم مي کند و اتفاقا بي اعتنايي وزير پيشين و شايد همراهي او و همراهانش با مراکز ذي ربط، باعث تعطيلي خانه سينما، تعطيلي انجمن صنفي روزنامه نگاران، معطلي چندين ماهه و چندين ساله در صدور مجوز کتاب، تضعيف تشکل هاي مردم نهاد ادبي و هنري، موضعگيري عليه هنرمنداني که جوايز بين المللي دريافت کرده اند، مي شد.

ایزدی در ادامه یادداشت خود نوشته است که رسيدن به مقامي که در ۷۰۰، ۸۰۰ سال پيش داشتيم جزو آرزوهاي همه ايرانيان است، اما به شرط ها و شروط ها. آيا دولت هاي آن دوره، داراي وزارتخانه مخصوص کنترل و ارشاد دانشمندان و اديبان و شاعران و بزرگان فرهنگ بوده است؟ آيا آنان مي بايست از شورايعالي انقلاب فرهنگي زمان خود، خط مي گرفتند يا به گونه اي انديشه مي کردند و کتاب تاليف مي کردند و شعر مي سرودند که بتوانند اجازه انتشار بگيرند!؟

در اینجا باید به نویسنده این مطلب اشاره کرد که در ۷۰۰، ۸۰۰ سال پیش هم کشور ما شاهد حضور افرادی همچون وی و فتنه گران سال ۸۸ نبوده اند که بخواهند در کشور اسلام ناب آمریکایی! را ترویج دهند.

وی در پایان در یک پیشنهاد تاسف برانگیز خواستار حذف اسلام از عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و با لحنی تمسخرآمیز خواستار افزودن پسوند ارشاد اسلامی به سازمان تبلیغات شده و نوشته پيشنهاد مي کنم پسوند «ارشاد اسلامي» را از وزاتخانه تحت مديريتتان، به سازماني که سال هاي زيادي تحت مديريت پدر عزيزتان بود، بدهيد.واقعيت اين است که سازمان تبليغات و ارشاد اسلامي، بسيار بامسما تر از اسم فعلي وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي است. زيرا اين وزارتخانه، ارشاد نمي کند، بلکه سازمان تبليغات اسلامي است که مسووليت ارشاد مردم را به عهده دارد. پس چه بهتر که نام «وزارت فرهنگ و هنر» که جامع ترين اسم براي وزارتخانه شماست، انتخاب شود و سازمان تبليغات و ارشاد اسلامي هم از پسوند ارشاد اسلامي بهره وافر ببرد.

نمایندگان مجلس بارها بر لزوم جلوگیری از حضور فتنه گران ۸۸ در دولت یازدهم تاکید و فتنه را خط قرمز خود اعلام کرده اند.

این اظهارات ضد اسلامی ایزدی در حالی عنوان می شود که حجت الاسلام روحانی بارها بر مشی اعتدالی خود و کابینه دولت تاکید کرده است.

۱۳۹۲/۵/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...