نسخه چاپی

روحانی:هفته دولت نباید جشنواره تبلیغاتی باشد

رئیس‌جمهور گفت: هفته دولت هیچ‌گاه نباید به عنوان یك جشنواره تبلیغاتی تلقی شود بلكه دولت باید ضمن تبیین خدمات خود برای مردم فعالیت یك‌ساله خود را به نقد و ارزیابی آنها و فرهیختگان قرار دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی پس از ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای دولت و نیز شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس که صبح امروز به مناسبت آغاز هفته دولت صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته دولت همواره با ارج نهادن و احترام به روح بزرگوار شهید رجایی و شهید باهنر همزمان است.

وی افزود: در سال ۱۳۶۰، در واقع از هفتم تیر تا هشتم شهریورماه، جنایتکاران تروریست فکر کردند که با شهادت مسئولان و بزرگان نظام می‌توانند کشور را به استبداد و استعمار گذشته بازگردانند.

رئیس‌جمهور گفت: اشتباه آنها این بود که تصور می‌کردند نظام جمهوری اسلامی وابسته به افراد و اشخاص و ساختار است در حالی که مبنای نظام جمهوری اسلامی تحول فکری کل جامعه و مردم بود و فکر را هیچ گاه نمی‌توان ترور کرد.

روحانی افزود: فکری که مردم ایران بر مبنای‌ آزادی و استقلال انتخاب کردند همچنان پای آن استوار ایستاده‌اند.

وی با ادای احترام به روح بلند شهیدان رجایی و باهنر، از شهید رجایی به عنوان اسوه ایستادگی و مقاومت و صبر و تحول و همچنین ساده‌زیستی و فداکاری و قانون‌مداری یاد کرد و اظهار داشت: شهید دانشمند دکتر باهنر نخست‌وزیر فهیم ما سراسر زندگی‌اش اخلاق و تواضع بود.

رئیس‌جمهور گفت: دولت تدبیر و امید راه شهیدان رجایی و باهنر که راه ایستادگی و قانون‌مداری و تلاش و فداکاری و خدمت صادقانه بی‌منت به مردم بود ادامه می‌دهد.

روحانی افزود: این دولت همچنین خط فکری و سیاسی خود را که اعتدال می‌داند، شهید بهشتی را به عنوان اسوه و نمونه اعتدال می‌شناسد و راه او را خواهد طی کرد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی شخصیتی بود که به عنوان شاگرد حضرت امام (ره) ضمن اینکه قبل از انقلاب در مسیر تحرک برای انقلاب اسلامی گام برمی‌داشت، تدبیرگر و مدبری بود که به فکر ساختار آینده و همچنین مسئولین و کارگزاران آینده بود.

وی تصریح کرد: مدارسی که در قم در حوزه علمیه و چه در بخش دبیرستان تاسیس کرد، تلاشی در همین مسیر بود و همواره در برابر ناملایمات و اتهامات با صبر و حوصله و تدبیر رفتار می‌کرد و شخصیتی بود که به واقع فراجناحی بود و عمل می‌کرد.

«گرچه بهشتی موسس یک حزب بود اما در درون آن حزب هم دو تفکری که در نهایت منجر به اصولگرایی و اصلاح طلبی شد، تحمل می‌کرد و فراجناحی رفتار می‌کرد و حتی برای افرادی که کمی با نظام فاصله داشتند راه را برای حضور و بیان دیدگاه‌ها و نقد آنها آماده می‌کرد»

رئیس‌جمهور گفت: دولت یازدهم فراجناحی بودن و اعتدال را به عنوان درسی که از شهید بهشتی آموخته، می‌داند و به آن پایبند خواهد بود.

روحانی افزود: البته این دولت امسال تنها یک هفته از عمر آن گذشته اما امیدواریم سال آینده سالی باشد که دولت بتواند دستاوردهای یکساله خود را به مردم عرضه کند.

وی در عین حال متذکر شد: هفته دولت هیچ‌گاه نباید به عنوان یک جشنواره تبلیغاتی تلقی شود بلکه دولت باید ضمن تبیین خدمات خود برای مردم در عین حال باید فعالیت یکساله خود را به نقد و ارزیابی مردم و فرهیختگان قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش همه دولت‌‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی (از دولت موقت گرفته تا دولت شهیدان رجایی و باهنر و تا دولت دفاع مقدس و دولت‌های سازندگی و اصلاحات و همچنین دولت‌های نهم و دهم) را ارج می‌نهیم و می‌دانیم که همه دولت‌ها در حد توان خود تلاش کرده‌اند تا آرمان‌های انقلاب و نظام و خواست ملت را تحقق بخشند.

۱۳۹۲/۶/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...