نسخه چاپی

قاضي‌پور در اخطار قانون اساسي:

مجلس نمی‌تواند برای ستاد كل نیروهای مسلح تعیین تكلیف كند

عکس خبري -مجلس نمي‌تواند براي ستاد کل نيروهاي مسلح تعيين تکليف کند

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مجلس نمی‌تواند تکلیفی برای ستاد کل نیروهای مسلح مشخص کند و این موضوع از اختیارات مقام معظم رهبری است.
نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان و در جریان بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اخطاری با استناد به اصل 110 قانون اساسی اظهار داشت: این بند در مورد اختیارات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل نیروهای مسلح است که در آن آمده فرماندهان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ... با حکم مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به تبصره یک بند 32 لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این بند کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرده که رئیس حفاظت گمرک‌های کشور به پیشنهاد رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران پس از تایید فرمانده نیروی انتظامی و با حکم ستاد کل نیروهای مسلح منصوب می‌شود، در حالیکه این موضوع مغایر اصل 110 قانون اساسی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس نمی‌تواند تکلیفی برای مقام معظم رهبری تعیین کند و بر اساس قانون این موضوع از اختیارات فرمانده کل قوا است، لذا اینکه بخواهد موضوعی را برای ستاد کل نیروهای مسلح تکلیف کند، از اختیارات مجلس خارج است و این موضوع جزو اختیارات مقام معظم رهبری است.

ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: آنچه در این لایحه اصلاح شده، با نظر شورای نگهبان انجام گرفته و این موضوع هم با توافق صورت گرفته بین کمیسیون اقتصادی و شورای محترم نگهبان نهایی شده است.

وی ادامه داد: اکنون بهتر است طبق همین توافق انجام شده موضوع را نهایی کنیم و اگر احیانا شورای نگهبان نظری مغایر این داشت، بر اساس نظر شورا مجددا به آن می‌پردازیم.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...