نسخه چاپی

در تذكرات شفاهي مجلس مطرح شد/

انتقاد نمایندگان از توجه ویژه به دریاچه ارومیه و تبدیل یك بیمارستان به تاكسی تلفنی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز از مواردی همچون توجه ویژه برای احیای دریاچه ارومیه و بی‌توجهی به سایر تالاب‌ها و نیز تبدیل شدن بیمارستان بروجن به تاكسی تلفنی انتقاد كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس تذکرات شفاهی خود را مطرح کردند.

سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس به عنوان دومین نماینده تذکر دهنده طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس نسبت به کسانی که در فتنه 88 حضور چشمگیری داشتند، عکس‌العمل نشان داد، اما متاسفانه نمی‌دانم چرا دولت اعتدال اصرار دارد که افراد تندرو و مشارکتی را استفاده کند که این امر موجب عکس‌العمل مجلس و متدینین خواهد بود.

وی ادامه داد: تذکر دوم من به وزیر کار است، چرا که کارگرانی هستند که سال‌ها حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و باید هر چه سریعتر حقوق آنها پرداخت شود. همچنین افرادی که کارهای سخت و زیان‌آور انجام می‌دهند باید در 25 سالگی به بازنشستگی برسند اما این امر انجام نپذیرفته است.

نماینده مردم قزوین به وزیر صنعت در خصوص خرید گندم تذکر داد و گفت: متاسفانه امسال از کشاورزان گندم خریداری نشده است و همین امر موجب واردات گندم شده است.

حسینی همچنین به وزیر کشاورزی در خصوص پرداخت خسارت‌های سرمازدگی امسال باغات استان قزوین، به وزیر نیرو در خصوص تامین آب آشامیدنی شهرستان آبیک و تامین آب کشاورزی مردم طارم و الموت و به وزیر راه در خصوص تکمیل مسکن مهر شهرک مهرگان تذکر داد.

در ادامه احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در تذکر شفاهی طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت و تقدیر از اقدامات رئیس جمهور جدید اظهار داشت: لازم است که بدانید در معرفی سه وزیر باقیمانده خط قرمز مجلس، ولایت‌پذیری در عمل و موضوع فتنه است.

وی ادامه داد: نکته دوم احیای حقوق خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است. همین الان که من صحبت می‌کنم خانواده‌های شهدا پشت در مجلس هستند، لذا باید معوقات و داروهای آنها احیاء شود و به بنیاد شهید تذکر می‌دهم که مردم را به سمت مجلس شورای اسلامی تحریک نکنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: سایر استان‌ها همه تالاب دارند و تالاب‌های مهم از جمله رودخانه زاینده‌رود و گاوخونی با سابقه فراوانی در حال خشک شدن هستند.

وی ادامه داد: مردم اعتراض کردند که چرا در اولین جلسه هیئت دولت رئیس جمهور تنها برای دریاچه ارومیه کارگروه تشکیل داد. چقدر خوب بود که دولت کارگروهی برای احیای همه تالاب‌ها از جمله گاوخونی تشکیل می‌داد تا با اعتراض کشاورزان روبرو نباشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین به وزیر کار و وزیر بهداشت در خصوص احیای حقوق بازنشستگان صنایع فولاد و ذوب‌آهن و همسان‌سازی دستمزد کارگران و درمان کارگران بی‌بضاعت تذکر داد.

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: تذکر اول من به وزیر نیرو در خصوص کمبود آب شرب در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن است. همچنین در مورد بالا بودن نیترات آب این استان که سلامت مردم را به مخاطره انداخته است، تذکر می‌دهم.

وی خطاب به وزیر بهداشت طی تذکری گفت: تذکر بعدی من به وضعیت اسفناک بیمارستان بروجن در زمینه مدیریت و کمبود پزشکان متخصص است. چرا که این بیمارستان تبدیل به یک تاکسی تلفنی برای انتقال بیماران از بروجن به سایر مراکز درمانی شده است و در این بین بسیاری از بیماران در مسیر جاده جان خود را از دست می‌دهند.

عباس قائدرحمت نماینده مردم دورود و ازنا به عنوان آخرین نماینده‌ای که در صحن علنی مجلس تذکر شفاهی می‌داد خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: تذکرمن به هیئت رئیسه در خصوص اجرای صحیح ماده 206 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس است، چرا که این ماده در خصوص نحوه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است و در این ماده اسمی از قرعه‌کشی نیامده است. لذا خواهش می‌کنم هیئت رئیسه مجلس به شکل دیگری تدبیر کند تا همه افراد فرصت داشته باشند و کمتر تکراری صحبت شود و فقط نمایندگان برخی از احزاب وقت بقیه افراد را بگیرند و عدالت و انصاف رعایت شده و واگذاری وقت محدود شود. لذا درخواست می‌کنم که بر حسب لزوم در آئین‌نامه اصلاحاتی اعمال شود.

وی در تذکر دیگری به دولت یازدهم، معاون اول و وزرا گفت: از دولت یازدهم درخواست می‌کنم که در اقدامات انجام شده بازنگری کند و رعایت عدالت در تصویب طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را در دستور کار خود قرار دهد. چرا که در برخی حوزه‌ها علی‌رغم تمام تذکرات هیچ اتفاقی در دولت‌های گذشته نیفتاده است. لذا باید نسبت به مشکلات جدی استان‌های محروم به ویژه استان لرستان در بخش‌های مختلف توجه جدی صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر شفاهی قائدرحمت ضمن قرائت تبصره ماده 112 گفت: اگر به تبصره ماده 112 دقت کنید مشاهده می‌کنید که در تمام مواردی که در این آئین‌نامه نمایندگان می‌توانند به عنوان موافق و مخالف صحبت کنند ثبت‌نام و یا درخواست صحبت الزامی است.

وی ادامه داد: طبق این آئین‌نامه در مواردی که قبل از تشکیل جلسه علنی متقاضیان صحبت یا نطق در لوح یا دستگاه الکترونیکی بیش از تعداد تعیین شده در این آئین‌نامه باشد، یکی از اعضای هیئت رئیسه موظف است به قید قرعه از بین افرادی که در موعد مقرر ثبت‌نام کرده‌ اند افراد مورد نیاز را تعیین کنند و افراد تعیین شده حق واگذاری نوبت خود به نماینده دیگر را دارند. لذا ما دقیقا براساس این تبصره عمل کردیم و راهی برای این نیست.

نائب رئیس مجلس افزود: بنده در حین اداره جلسه خدمت مردم توضیح دادم که تعداد قابل توجهی از همکاران ما با توجه به حضور در کمیسیون‌های تخصصی و اشراف به برنامه وزرا، تمایل داشتند به عنوان موافق یا مخالف صحبت کنند. اما واقعیت عینی اداره جلسه اجازه می‌داد ما قرعه‌کشی کنیم. لذا طبق آئین‌نامه عمل کردیم و این اقدام ما طبق آئین‌نامه است و آئین‌نامه را خواندم تا شنوندگان توجیه شوند.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...