نسخه چاپی

گودبرداری غیراصولی در مسكن مهر پردیس دردسرساز شد

عکس خبري -گودبرداري غيراصولي در مسکن مهر پرديس دردسرساز شد

رانش زمین بدلیل گودبرداری غیراصولی در مسكن مهر پردیس دردسرساز شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، کارکنان آتش نشانی و سایر نهادهای مرتبط شهرداری پس از مخابره وصول گزارشات مردمی مبنی بر رانش زمین حاصل از گوبرداری غیراصولی پیمانکار مجری طرح ساختمانی تجاری واقع در سایت مسکن مهر یک هزار و 820 واحدی فاز سه "هسا" خود را به محل حادثه رساندند.

این طرح تجاری در منطقه ای نامناسب در حال اجراست و این مهم بارها از سوی مردم به مسئولان شرکت عمران پردیس گزارش شده بود.

شهردار پردیس ظهر امروز در حاشیه بازدید از اجرای مراحل طرح ایمن سازی این نقطه گفت: این حادثه در مجتمع یک هزار و 820 واحدی هسا روی داد، در این پروژه شرکت عمران شهر جدید پردیس علاوه بر مجری طرح، واگذار کننده آن نیز محسوب می شود.

محمد لاله متذکر شد: با توجه به ساخت و ساز گسترده در قالب طرحهای مسکن مهر نیازی مبرم برای تأمین زیرساختهای خدماتی این منطقه مسکونی دیده می شود، از این رو باید امکاناتی نظیر واحدهای تجاری در این نواحی ایجاد شود.

تناقض در اجرای طرحهای خدماتی

وی از وجود برخی تناقضات در اجرای طرح یاد شده سخن به میان آورد و افزود: طبق اصول مهندسی، تأسیسات و شبکه های مختص انتقال آب و یا دفع فاضلاب باید از مسیر معابر گذارنده شوند و عبور آنها از اراضی با کاربریهای دیگر دردسرساز می شود، اما در خلال اجرای طرح مذکور تناقضاتی در این باره دیده می شود.

لاله تصریح کرد: این زمین کاربری تجاری داشته است، از این رو، عبور شبکه های فاضلاب و آب از زیر آن کاری متناقض با اصول عملیاتی قلمداد می شود.

این مسئول اضافه کرد: بروز چنین خلطی در اجرای دو طرح ساختمان تجاری و خدمات آب و فاضلاب سبب نفوذ آب در خاک، سستی بیش از پیش آن و در نهایت ریزش، رانش و بروز مشکلاتی برای مردم شد.

تخلیه ساختمانهای اطراف

شهردار پردیس اظهار داشت: از ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته کارکنان شهرداری پردیس با اطلاع از شرایط موجود در وهله نخست با رعایت جوانب احتیاط چهار بلوک از ساختمانهای اطراف محل گودبرداری را با پیش بینی هرچند درصد پایین بروز ریزش احتمالی، تخلیه کردند.

وی ادامه داد: شهرداری پردیس به کمک مردم برای اسکان موقت مردم نسبت به آماده سازی اماکنی همچون چند سالن شهر را با همراهی نیروهای هلال احمر آماده و مهیا کرد، البته اغلب مردم با توجه به رسم دیرینه میهمان نوازی ایرانیان در ساختمانهای امن اطراف میهمان همسایگان خود بودند.

لاله اضافه کرد: همچنین با هماهنگی مسئولان اداره آب و فاضلاب شرق استان تهران، شریانهای جاری قطع شدند تا موجبات سستی بیشتر خاک اطراف گود را فراهم نسازند که این امر تا ساعت 30 دقیقه بامداد به طول انجامید.

این مسئول افزود: در مرحله بعد دیوار مجاور بلوکهای مسکونی با امکان بیشتر ریزش ضمن جمع آوری آبهای داخل گود، طی اجرای طرحهای تخصصی مقاوم سازی شدند.

شهردار پردیس از مشاوره با مهندسان خاک برای ایجاد استحکام بیشتر در بستر ساخت این واحد تجاری خبر داد و افزود: از صبح امروز نیز عملیات مقاوم سازی این نقطه ادامه یافت تا همان درصد پایین احتمال بروز خطر برای سکنه ساختمانهای اطراف نیز به صفر برسد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مشاوره با مهندسان خاک برای ایجاد استحکام بیشتر در بستر ساخت این واحد تجاری ادامه دارد تا مقدمات اجرای طرح نیز آماده شود.

بر پایه این گزارش، این حادثه خسارت جانی نداشت.

۱۳۹۲/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...