نسخه چاپی

تغییر در تعطیلی پنج شنبه های مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با تعطیلی مدارس كشور در روزهای پنج شنبه‌ گفت: لازم است با برنامه‌ریزی امور فوق برنامه در این روز، امسال به صورت اختیاری در هر محله‌ای یك تا دو مدرسه در روزهای پنج شنبه دایر و از مشاركت مردم در اداره آن استفاده شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی اصغر فانی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به این مطلب که فرزندان، امانت مردم در آموزش و پرورش هستند و هیچ جریان سیاسی حق حاکمیت بر آموزش و پرورش را ندارد، گفت: فرزندان ایران اسلامی باید با هویت ایرانی اسلامی تربیت شوند و بر آن افتخار کنند، با تقویت تعصب اسلامی، ملی و ایرانی در فرزندان از مهاجرت به کشورها و فرار مغزها کاسته خواهد شد.

وی، کار کیفی در آموزش و پرورش را در عین حال که یک استراتژی است، سخت، دقیق و کارشناسانه توصیف کرد و افزود: این مقوله باید با شاخص‌های کیفی اندازه‌گیری و ثابت شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نهاد تعلیم و تربیت کشور را جایگاهی بسیار حساس خواند و تصریح کرد: حساسیت این وزارتخانه متوجه بخش تربیتی و فرهنگی آن است و تربیت دینی و ایجاد ساختار مطلوب و پایدار در متربیان هدف و انگیزه اصلی اینجانب در پذیرش سرپرستی این وزارتخانه بوده است.

وی، تربیت را ایجاد رفتار مطلوب و پایدار در متربیان خواند و اظهار کرد: تغییر در حیطه رفتار گروهی که هدف غایی است، امری بسیار دشوار، اما در حوزه‌های دانش، بینش و رفتار فردی کار سهل‌تری می‌باشد.

فانی، آموزش و پرورش را یک نهاد ملی خواند و یادآور شد: این نهاد باید در خدمت انقلاب، اسلام و ایران اسلامی باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی پنج شنبه‌ها گفت: در کشور ژاپن تصمیم گرفته شد، یک روز تعطیل و به امور فوق برنامه پرداخته و به موازات آن یک ششم محتوای کتابها کاسته شود، اما این اتفاق در آموزش وپرورش ما بدون کاهش محتوای کتب درسی و تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه انجام شد که لازم است با برنامه‌ریزی امور فوق برنامه در این روز، امسال به صورت اختیاری در هر محله‌ای یک تا دو مدرسه در روزهای پنج شنبه دایر و از مشارکت مردم در اداره آن استفاده شود

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...