نسخه چاپی

برنامه نجفی برای ایرانیان خارج از كشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از راه‌اندازی تورهای گردشگری برای نسل جدید ایرانیان خارج از كشور طی ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: برای ارزان‌سازی سفرهای داخلی از اقامتگاه‌ها و مهمانسراهای ۳ ستاره حمایت می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدعلی نجفی امروز در حاشیه نخستین نشست فصلی خود در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران درباره سیاستگذاری‌ در زمینه گردشگری خارجی اظهار داشت: بنده قبل از اینکه ریاضیدان باشم یک مدیر فرهنگی هستم، در بخش گردشگری اجزای زیادی وجود دارد که باید در دستور کار قرار گیرد. قرار است برای هر کدام از بخش‌های گردشگری شامل زیارتی، سلامت و... برنامه ملی تهیه کنیم. دستگاه‌های دیگر هم باید در زمینه گردشگری به ما کمک کنند مثلا درباره گردشگری خارجی وزارت خارجه درگیر موضوع است که امیدواریم با رویکرد جدید این وزارتخانه که قرار است درهای کشور به روی دنیا باز شود مسئله روادید را بتوانیم حل کنیم.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری‌هایی هم که در این زمینه انجام شده است امیدواریم رشد و جهش در بخش گردشگری داشته باشیم.

راه‌اندازی تورهای گردشگری برای ایرانیان خارج از کشور

معاون رئیس جمهور گفت:‌تورهای ایرانیان خارج از کشور را باید داشته باشیم تا نسل‌های بعدی ایرانیانی که در خارج هستند بتوانند به کشور سفر کنند که امیدوارم این موضوع تا 6 ماه آینده محقق شود.

قیمت تورها را بازار عرضه و تقاضا باید تعیین کنند

وی درباره قیمت بالای تورهای گردشگری داخلی نیز گفت: قیمت‌ها را باید بازار عرضه و تقاضا تعیین کند، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید ناظر باشد. قیمت‌ها در این زمینه را به نهادهای صنفی واگذار می‌کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: درصدد هستیم تا از مهمانسراها و اقامتگاه‌های 3 ستاره حمایت کنیم نه 5 ستاره. چون مردم برای سفرهای خود نیاز به اقامتگاه آرام، تمیز و مناسب دارند. باید ارزان سازی سفر انجام شود.

پیگیری مزایده خانه پیرنیا

وی درباره مزایده خانه تاریخی پیرنیا نیز گفت: روز گذشته از این موضوع با خبر شدم و قرار شد موضوع پیگیری شود، بحث تخریب آن را نیز از آقای ربیعی وزیر کار پیگیری می‌کنم.

دستور دادم هیچ اقدامی برای استخدام ‌ها انجام نشود

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره استخدام‌هایی که اواخر دولت دهم در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد، اظهار داشت: فعلا موضوع متوقف شده است، قرار شد کل سوابق را برای ما بفرستند و دستور داده‌ام که هیچ اقدامی برای استخدام‌ها انجام نشود.

نجفی درباره تخریب خانه‌ها در بافت‌های تاریخی گفت: نظارت بر عهده میراث فرهنگی است و مالکان با هماهنگی میراث فرهنگی باید اقداماتشان را انجام دهند اما باید برای مردم و مالکان این بناها نیز راه‌حل‌هایی داشته باشیم.

حیف است تهران ترمینال عبور گردشگر شود

وی افزود: تهران شهر تاریخی - فرهنگی است، حیف است که تبدیل به ترمینال گردشگری شود و گردشگر از آن عبور کند بلکه باید پایگاه گردشگری باشد.

خروج اشیای تاریخی از موزه ملی "فعلا" شایعه است

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص خروج اشیاء تاریخی از موزه ملی نیز تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم فعلا این موضوع در حد شایعه است و مدرک مستندی برای خروج وجود ندارد. باید طرح وسیعی برای اشیاء موزه‌ها با استفاده از فناوری اطلاعات اجرا کنیم.

شاید ابقا شوند

نجفی درباره اینکه چه زمانی معاون گردشگری و معاون صنایع دستی را منصوب می‌کند، گفت: فعلا این بخش‌ها معاون دارد، به موقع اعلام می‌‌کنیم شاید معاون فعلی ابقاء شود.

خصوصی سازی که انجام شده قابل توجیه نبوده است

وی درباره واگذاری‌هایی که اواخر دولت دهم به اسم خصوصی سازی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد نیز گفت: بخش قابل توجهی از این موضوع قابل توجیه نبوده است و نمی‌توان اختیارات حاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار کرد در نظر دارم موضوع را مورد تجدیدنظر قرار دهم اما در عین حال باید به فعالان این بخش‌ها نیز میدان داد.

۱۳۹۲/۶/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...