نسخه چاپی

تقوی: ناطق‌نوری تاكنون دعوت جامعه روحانیت را بی‌پاسخ گذاشته است

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: پورمحمدی و اكرمی بر اساس شایستگی‌های خود انتخاب شدند و نه به خاطر عضویت در جامعه روحانیت

به گزارش نما، سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار نامه با بیان اینکه در دولت یازدهم مشکلی با علما و روحانیون وجود نخواهد داشت، گفت: آقای روحانی در همان آغاز دوران ریاست جمهوری خود با سفر به قم این پیام را داد که دولت قصد دارد رابطه خود با علما را تحکیم و بهبود ببخشد. کاری که دولت شروع کرد کار خوبی بود و امیدواریم در آینده هم ادامه پیدا کند.

نماینده سابق مجلس شورای با اشاره به اینکه رابطه دولت و حوزه‌های علمیه به عملکرد دولت و توجه دولتمردان به رهنمودها و مواضع مراجع عظام تقلید بستگی دارد، تصریح کرد: مراجع تقلید و علما توقع خاصی از دولت ندارند به جز اینکه در جامعه ارزش‌های اسلامی و دینی تقویت شود، خدمات به مردم توسعه پیدا کند و کارها و مشکلات کشور به خوبی حل و پیش برود.

تقوی با اشاره به حضور دو عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در دولت گفت: حضور آقایان پورمحمدی و اکرمی از موضع جامعه روحانیت در دولت نیست. در واقع آقای روحانی با انتخاب آقای پورمحمدی و اکرمی نخواسته است سهمی به جامعه روحانیت بدهد، این آقایان بر اساس شایستگی خود انتخاب شدند.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جامعه روحانیت بدین معنی سهمی در دولت ندارد، افزود: جامعه روحانیت هیچگاه به دنبال سهم خواهی از دولت نبوده است و به تعبیر دوستان دولت یک شرکت سهامی نیست که هر کس و یا نهادی بخواهد در آن سهم داشته باشد.

تقوی در پاسخ به سوالی در مورد دعوت این تشکل از حسن روحانی گفت: از آقای روحانی برای شرکت در جلسات جامعه روحانیت دعوت شده است. در همان روزهای بعد از پیروزی در انتخابات در دیداری که هیئت منتخب جامعه روحانیت با جناب رئیس جمهور داشتند از ایشان خواستند در جلسات جامعه شرکت کنند، آقای روحانی هم این موضوع را رد نکردند.

وی تاکید کرد: ما باید به سمتی برویم که جامعه روحانیت مبارز تهران را تقویت کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعلام کرد که از آقای ناطق نوری بارها دعوت شده است و ایشان این دعوت‌ها را بی پاسخ گذاشته‌اند.

تقوی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت خانه آقایان است گفت: این بزرگواران باید توجه کنند که عضو جامعه هستند و هر وقت خواستند می‌توانند در این جلسات شرکت کنند و احتیاجی به دعوت آنان برای شرکت در جلسات نیست.

۱۳۹۲/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...