نسخه چاپی

حمله احتمالی به سوریه محدود و مقطعی خواهد بود

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: حمله احتمالی به سوریه محدود و مقطعی خواهد بود و مراحل بعدی آن بستگی به نتایج و آثار این حمله دارد.

به گزارش نما، "صباح زنگنه" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جريان‌سازي رسانه‌هاي غربي درباره حمله آمريكا به سوريه گفت: آرايش‌هاي تبليغاتي و نظامي و اقدامات سياسي مختلفي كه در چند روز اخير رخ داده نشان مي‌دهد كه حمله محدودي عليه سوريه انجام خواهد گرفت، بنابراين اعزام گروه‌هاي تحقيقي از طرف سازمان ملل و ساير تماس‌هاي تلفني، پوششي بيش نبوده و هدف از آن‌ها فراهم كردن يك سناريو با عناصر مختلف است.

وي با بيان اينكه ظاهرا تصميم حمله به سوريه گرفته شده است، تصريح كرد: اما اين حمله تبعا محدود خواهد بود و مراحل بعدي آن بستگي به نتايج و آثار اين حمله دارد.

زنگنه در مورد واكنش متحدان منطقه‌اي سوريه در صورت عملي شدن تهديد آمريكا بيان داشت: اگر حمله گسترده و وسيع باشد مثل آنچه در مورد عراق اتفاق افتاد واكنش‌ها مي‌تواند شكل ديگري داشته باشد، اما وقتي كه حمله محدود و موضعي باشد از كشورهاي حامي سوريه، غير از انجام اقدامات سياسي و تبليغاتي و يا شكايت و پيگيري مسائل در محافل بين‌المللي اقدام ديگري متصور نيست، حتي روسيه كه هم اكنون عضو شوراي امنيت است بعيد به نظر مي‌رسد اقدام روشن و آشكاري انجام دهد.

اين كارشناس امور بين‌الملل در مورد نقش كشورهاي حامي سياست‌هاي آمريكا در منطقه افزود: اردن، تركيه، عربستان و ساير كشورهاي عربي حامي آمريكا تصميم دارند، از اين عمليات در راستاي منافع خود بهره‌مند شوند.

وي با بيان اينكه هم اكنون اردن محل آموزش و سازماندهي نيروهاي عربي و سوري منشعب از دولت سوريه شده است، خاطرنشان كرد: تركيه هم از اين فرصت استفاده خواهد كرد تا به عمق جديدي از خاك سوريه وارد شود و يا نيروهاي وابسته به خود را وارد آن كشور كند.

زنگنه در پايان در مورد موضع رژيم صهيونيستي در اين حوادث متذكر شد: صهيونيست‌ها اعلام كرده‌اند كه در اين موضوع بي‌طرفند و دخالتي نخواهند كرد، اما طبيعي است كه اين موضع واقعي نيست و تمام اين تحرکات در راستاي منافع رژيم غاصب صهيونيستي خواهد بود، چرا كه كاهش قدرت سوريه در منطقه در نهايت به سود رژيم صهيونيستي است.

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...