نسخه چاپی

اطمینان اوباما از حمله شیمیایی توسط دولت سوریه

باراك اوباما، رئیس‌جمهوری آمریكا، می‌گوید ایالات متحده به این نتیجه رسیده كه حمله‌های شیمیایی به حومه دمشق، كار حكومت سوریه بوده است.

به گزارش نما به نقل از الف اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی پی‌بی‌اس گفت به‌کارگیری تسلیحات شیمیایی، بر منافع ملی آمریکا تاثیر دارد و "یک اخطار" در این باره می‌تواند تاثیر مثبتی بر بحران سوریه بگذارد. این اظهارات او در ادامه یک روز کشمکش پشت‌پرده در شورای امنیت سازمان ملل منتشر می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: "ما تمام شواهد را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که مخالفان سوری چنین سلاح‌هایی در اختیار نداشته‌اند. وسیله پرتاب، راکت بوده و نیروهای مخالف راکتی در اختیار ندارند. ما بر این باور هستیم که دولت سوریه آن حملات شیمیایی را انجام داده است. در این صورت باید با پیامدهای بین‌المللی آن مواجه شود."

باراک اوباما همچنین درباره اقدام نظامی در سوریه گفت: "ما در حال مشورت با متحدان خود و جامعه بین‌المللی هستیم. من هیچ علاقه‌ای به یک جنگ نامحدود در سوریه ندارم اما باید اطمینان حاصل کنیم وقتی کشوری معیارهای بین‌المللی در مورد تسلیحاتی مانند تسلیحات شیمیایی را نقض می‌کند، باید در این باره پاسخگو باشد."

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...