نسخه چاپی

تظاهرات مردم تركیه مقابل سفارت آمریكا در محكومیت اقدام نظامی علیه سوریه

هزاران ترك در مقابل سفارت آمریكا در تركیه تظاهرات و حمله احتمالی به سوریه را محكوم كردند .

به گزارش نما به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، شرکت کنندگان در اين تظاهرات اعلام کردند از برادران سوري خود حمايت مي کنند .
اديب عبد الفتاح خبرنگار شبکه سوريه در آنکارا در گزارشي گفت شماري از سازمانهاي مردم نهاد اين تظاهرات را برگزار کرده بودند . شرکت کنندگان در اين تظاهرات تصميم باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را براي حمله به سوريه محکوم کردند و عليه نقش واشنگتن در خاورميانه شعار دادند و از آمريکايي ها خواستند خاورميانه را به مردم منطقه واگذار کند و دست از سر آنها بردارد.
يکي از تظاهرکنندگان گفت : ما از هدف آنها براي حمله به سوريه به خوبي آگاهيم . ما کاملا مي دانيم کساني که به جنگ عليه سوريه دعوت مي کنند همانها نيز از تروريستها در سوريه حمايت مي کنند . ملت ترکيه با سوريها روابط خوبي دارند اما مشکل دولت اردوغان اين است که به همراه آمريکا روابط خصمانه اي را عليه سوريه در پيش گرفته است . ما در ترکيه به صلح دعوت مي کنيم ما قطعا از سوريها حمايت مي کنيم . هزاران نفر در مقابل سفارت آمريکا در آنکارا تجمع کردند تا تصميم به حمله را محکوم و حمايت خود را از برادران سوري اعلام کنند .
عبد الفتاح گفت ملت ترکيه از زمانيکه نيروهاي امپرياليستي از امکان حمله نظامي به سوريه سخن مي گويند در جوش و خروش است و ترکها در مناطق مختلف تظاهرات مي کنند و عليه حمله به سوريه شعار مي د هند .
يک تظاهرکننده گفت : ما اينجائيم تا مخالفت خود را با هرگونه حمله به سوريه اعلام کنيم . آمريکا و دولت اردوغان به همراه هم و به بهانه حمله شيميايي براي حمله به سوريه تلاش مي کنند . آنها خودشان نيز مي دانند که دروغ مي گويند ما نيز مي دانيم که آنان دروغ مي گويند .
يک تظاهرکننده ديگر گفت : امروز در مقابل سفارت آمريکا تظاهرات مي کنيم تا بگوييم با جنگ عليه سوريه مخالفيم .
يک تظاهرکننده گفت : ما با ريختن خون سوريها مخالفيم ما با جنگ مخالفيم آمريکا دست از سر منطقه ما بردارد تا در صلح زندگي کنيم .
عبد الفتاح گفت همگان يکصدا فرياد مي زنند که ملت سوريه تنها نيست و ما در کنار برادران خود در اين رنج و سختي هستيم .
آنها از دولت کشورشان مي خواهند اين بار تصميم درستي بگيرد در غير اين صورت تاريخ به اردوغان و دولتش رحم نخواهد کرد .
خبرنگار سوريه گفت واکنش ملت ترکيه به تصميم به جنگ عليه سوريه، ناظران را متحير کرده است زيرا تظاهرکنندگان از جريانهاي مختلف سياسي و مخالف يکديگرند اما مهر ورزي آنها به ملت سوريه باعث شده است عليه هرگونه تصميم به جنگ عليه سوريه متحد شوند .

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...