نسخه چاپی

رسوایی تازه از قاچاق گوشت اسب در فرانسه

پس از رسوایی غذاهای تهیه شده از گوشت اسب در سال گذشته، بار دیگر صنعت گوشت فرانسه با جنجال دیگری روبروست: قاچاق گوشت اسب و آن هم گوشت آلوده ای كه برای تغذیه مناسب نیست.

به گزارش نما به نقل از یورونیوز ، به گفته اتحادیه پرورش دهندگان اسب فرانسه، یک شبکه تبهکار بلژیکی این قاچاق را راه اندازی کرده است.

اسب های سواری پیر یا صدمه دیده با این وعده که دوران بازنشستگی آرامی را سپری خواهند کرد از صاحبانشان خریداری شده، سپس در بلژیک دفترچه سلامت اسب جعل و دوباره برای توزیع در بازار گوشت به کشتارگاههای فرانسه فرستاده می شدند.

میزان و ابعاد این قاچاق هنوز مشخص نیست.

مدیر یک مرکز سوارکاری در شهر رِتل در شمال فرانسه می گوید: «ما متوجه شدیم که هر بار همان سخنان را تکرار می کردند و پس از اینکه اسب ها را می بردند دیگر خبری از این آقایان نداشتیم. اگر موفق می شدیم تلفنی تماس برقرار کنیم، می گفتند که حیوانات بر اثر انوریسم یا بخاطر حمله قلبی از بین رفته اند. این دیگر برای ما قابل قبول به نظر نمی رسید.»

در دوران خدمت، به بسیاری از این اسب های سواری داروهای زیادی داده شده که برای تغذیه انسان به هیچ وجه مناسب نیست. ضرورت ایجاد یک سیستم ردیابی قابل اعتماد در اروپا باری دیگر آشکار است.

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...