نسخه چاپی

دادگاه قدیمی‌ترین زن زندانی ایران فردا برگزار می‌شود

فاطمه‌ مطیع، قدیمی‌ترین زن زندانی ایران، صبح فردا بار دیگر پای میز محاكمه می‌نشیند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در تیرماه سال 72، مرد جوانی که به علت مسمومیت شدید در آستانه مرگ قرار داشت به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل شد و پزشکان به سرعت اقدامات لازم برای بهبود وی را به کار گرفتند اما تلاش آنها کارساز نبود و مجید به علت شدت مسمومیت فوت کرد. با انجام تحقیقات مقدماتی توسط کارآگاهان و مأموران پلیس آگاهی، نام زنی که آخرین بار با مقتول دیده شده بود، به عنوان متهم به قتل روبه‌روی مأموران قرار گرفت.

فاطمه مطیع، در تحقیقات اولیه و همانطور که گزارش پزشکی قانونی اعلام کرده بود، به ارتکاب قتل مجید به وسیله نوشیدنی مسموم اعتراف کرد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد؛ در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه، فاطمه اتهام قتل را منکر شد و مدعی شد لحظاتی پیش از دستگیری، همسرش که عامل اصلی قتل بوده، از او خواسته ارتکاب قتل را گردن بگیرد تا بتواند رضایت خانواده مقتول را جلب کند؛ فاطمه هم همان کرد که شوهرش خواسته بود.

انکار ارتکاب قتل توسط متهم نتیجه نداشت و در حالی که اولیای‌دم خواسته خود را قصاص متهم یعنی فاطمه عنوان کرده بودند، قاضی پرونده دفاعیات او را کافی ندانست و حکم به قصاص فاطمه داد؛ حکمی که در دیوانعالی کشور نقض شد و قرار شد دوباره مورد رسیدگی قرار گیرد. این پرونده بارها بین دادگاه و دیوانعالی کشور در رفت‌وآمد بود و حتی یک بار هم قاضی پرونده حکم به تبرئه او داد اما این‌بار با اعتراض و شکایت اولیای‌دم نسبت به پرونده، پرونده به دیوانعالی ارسال شد و حکم تبرئه هم نقض شد.

دادگاه تاکنون 8 بار فاطمه را به اتهام قتل به قصاص محکوم کرده و یک‌بار هم او را تبرئه کرده است و این در حالی است که تمام این احکام از سوی دیوانعالی کشور نقض شده است؛ دور جدید رسیدگی به این پرونده از تیرماه امسال و بعد از گذشت 20 سال از وقوع قتل مجددا آغاز شده و فاطمه مطیع همچنان بر طبل بی‌گناهی و عدم دخالت خود در وقوع این قتل می‌کوبد.

آن‌طور که خرمشاهی وکیل مدافع مطیع گفته است، در جلسه فردا، قاضی اگر از دفاعیات متهم و وکیل وی قانع نشود، اقدام به برگزاری مراسم قسامه می‌کند که طی آن خانواده مقتول باید 50 نفر را به دادگاه معرفی کنند و همه آنها باید قسم بخورند که فاطمه مطیع عامل مرگ مجید بوده است. اگر خانواده مجید نتوانند 50 مرد را برای این کار به دادگاه معرفی کند، آن‌گاه نوبت فاطمه مطیع است که 50 بار قسم بخورد که بی‌گناه است.

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...