نسخه چاپی

مدیرانی‌كه‌به‌خود‌صرافی هدیه‌می‌دهند!

برخی مدیران بانك مركزی كه در یكسال گذشته به دلایل مختلف از این بانك جدا شده‌اند به نام اقوام خود و در واقع برای خود مجوز صرافی صادر می‌كنند تا بعدها در این حوزه فعال‌تر شوند. مدیرانی‌كه‌به‌خود‌صرافی هدیه‌می‌دهند!

به گزارش نما، از بانک مرکزی خبر می‌رسد در ما‌ه‌های پایانی فعالیت دولت دهم، برخی از مدیران و معاونین این بانک اقدام به دریافت مجوز و امتیاز صرافی به صورت وکالتی برای خود و فرزندانشان کرده‌اند. بر این اساس و در حالی که اعطای مجوز صرافی به مدیران بانکی ممنوع است ،برخی مدیران ارشد بانک مرکزی برای دور زدن این قانون، اقدام به صدور مجوز صوری صرافی برای اشخاص نزدیک به خود کرده و آن‌گاه با دریافت وکالت بلاعزل، فعالیت آن صرافی را به نام خود یا فرزندانشان تغییر جهت داده‌اند.



برخی مدیران بانک مرکزی که در یک سال گذشته به دلایل مختلف از این بانک جداشده‌اند و همچنین برخی مدیران ارشدی که کماکان در بخش‌ها و معاونت‌های مختلف این بانک به کار مشغولند از این روش(!) برای دریافت امتیاز صرافی به نام فرزندان خود استفاده کرده‌اند.


این در حالی است که دستگاه‌های ارشد نظارتی بارها نسبت به این گونه اعمال خلاف قانون در بانک مرکزی هشدار داده و حتی در اواخر اسفند ماه 91 برخی اعضای دفتر یکی از معاونت‌های حساس بانک مرکزی را بازداشت کردند، اما ظاهرا این اقدامات تاثیر چندانی نداشته است.

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...