نسخه چاپی

ابهام در انحلال اخوان المسلمین مصر

به دنبال انتشار خبر تصمیم دولت مصر مبنی بر انحلال اخوان المسلمین، اظهارات ضد و نقیضی از سوی مقامات این كشور به ویژه وزیر همبستگی اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، پس از انتشار خبر انحلال اخوان المسلمین با تصویب دولت مصر در صبح روز جمعه، منابع خبری به نقل از "هانی مهنی" سخنگوی وزارت همبستگی اجتماعی این کشور اعلام کردند که تصمیم وزیرهمبستگی اجتماعی اوایل هفته آینده در کنفرانسی خبری اعلام خواهد شد.

منابع آگاه به روزنامه الیوم السابع مصر گفتند که "حازم الببلاوی" نخست وزیر موقت مصر، موافقت وزارت همبستگی اجتماعی و انجمن های محلی مصر را برای انحلال جماعت اخوان المسلمین دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، قرار است تصمیم شورای وزیران مبنی بر انحلال جماعت اخوان المسلمین در نشست آینده هیئت وزیران بررسی شود.

وزارت همبستگی اجتماعی گزارش خود را در این خصوص تقدیم شورای وزیران کرده است. در این گزارش آمده است انحلال اخوان المسلمین مبنای قانونی دارد و اتحادیه انجمن های محلی مصر نیز برای انحلال اخوان به اجماع رسیده اند.

"احمد البرعی" وزیر همبستگی اجتماعی مصر گفته است هنوز حکم رسمی درباره انحلال اخوان صادر نشده است و در روزهای آینده تصمیم نهایی دراین زمینه اتخاذ خواهد شد.

وی حضور نیافتن نمایندگان اخوان المسلمین در این وزارت خانه برای ادای توضیحات درباره مسلح بودن این گروه را عامل برای اتخاذ تصمیم انحلال دانست.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...