نسخه چاپی

مخالف استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستیم

عکس خبري -مخالف استفاده از سلاح‌هاي شيميايي هستيم

نماینده دائم سوریه در شورای امنیت با اعلام اینكه كشورش مخالف سلاح‌های كشتار جمعی بوده و علیه هیچ كس اعلام جنگ نكرده است بار دیگر دولت عربستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در دو نامه به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: سوریه مخالف استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی است. سوریه علیه هیچ کس اعلام جنگ نکرده و اگر هم کشوری علیه ما اعلام جنگ کند سوریه از خود دفاع خواهد کرد.

وی همچنین حل و فصل سیاسی بحران سوریه را به رهبری مسئولان سیاسی این کشور و حمایت از تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 خواستار شد.

جعفری همچنین تاکید کرد: سوریه به عنوان یکی از کشورهای موسس سازمان ملل در تدوین معاهده سانفرانسیسکو مشارکت داشته و به اصول و قوانین بین‌المللی پایبند است.

وی افزود: سوریه همواره مخالف جنگ بوده و هرگز آمریکا یا هیچ کشور دیگری را به جنگ تهدید نکرده است. دیپلماسی سوریه بر واقع گرایی استوار است و ما حد و مرز خود را می‌شناسیم چنانکه با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در همه اشکال آن مخالفیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکا جزئی از مشکلات کنونی سوریه است نه راهکار حل بحران سوریه چرا که آمریکا برای مسلح کردن گروه‌های مسلح سوری کشورهای دیگر را تشویق می‌کند و در شمال اردن و جنوب ترکیه فعالیت دارد حتی آمریکا بر قاچاق سلاح از لبنان به سوریه نیز نظارت دارد.

جعفری در ادامه به اظهارات اخیر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی‌اش اشاره کرد و گفت: اوباما از طرف مردم آمریکا برای متوقف کردن جنگ انتخاب شد. مردمی که می‌خواهند جنگ عراق آخرین جنگ باشد و این چیزی است که اوباما در طول سخنرانی مشهورش در قاهره خطاب به کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد. اوباما تاکید کرده بود که دوران ریاست جمهوری‌اش هرگز شاهد جنگ دیگری در خاورمیانه نخواهد بود اما حالا آمریکا شهروندان اسرائیلی، عربستانی، ترکیه‌ای و نیز سایر مخالفان سوریه را به افکاری علیه سوریه تشویق می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که برخی می‌گویند جنگ رخ می‌دهد باید برای آن آماده شویم و احتمال حمله را پیش از هر احتمال دیگری قرار می‌دهند ما نیز باید به همه جهان ثابت کنیم که ما در دیپلماسی واقعا اهل عمل هستیم. ما هرگز با آمریکا اعلام جنگ نکرده‌ایم و به طور کلی علیه هیچ کشوری اعلام جنگ نکردیم.

جعفری در پایان این دو نامه بار دیگر عربستان را به حمایت کردن مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تکفیری در سوریه متهم کرد.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...